Nem volt jogosítványuk a vakon repüléshez?
További Bulvár cikkek
A Horvátországban lezuhant magyar repülőgépek a korábbi híradásokkal ellentétben nem repülhettek kötelékben, nyilatkozta az Indexnek Fentős Károly, a kaposújlaki repülőtér egyesületének az elnöke. A nyolc gépből álló csapat onnan indult útnak, nagyjából azonos időben.
Forrás: Polgári Légiközlekedési Hatóság
Különböző paraméterek
Az egyik balesetet szenvedő Sinus pédául 150 kilométeres óránkénti sebességgel képes csak repülni, míg a csapat gyorsabb tagjai akár 200-300 kilométeres utazósebességgel repülnek, így nem tarthatták volna a köteléket.
A repülést szervező egyik kaposvári vállalkozó Hamvai Gyula az elmúlt napokban elérhetetlen volt. Úgy tudjuk, hogy nem mindegyik pilótának volt IFR jogosítványa, amely viharos időben vakon repüléshez szükséges, csupán VFR típusú dokumentumról tudunk, amely csak tiszta időben ad felhatalmazást a repüléshez. A repülési szabályokról bővebben is olvashat.
Kecskeméti Tamás, a farkashegyi Aeroklub elnöke kedden azt mondta az Indexnek, a péntekihez hasonló időjárásban még rutinos pilótáknak sem lett volna szabad elindulniuk. Szerinte a pilóták túlzott önbizalma vezetett a katasztrófához.
Pontosabb információkat szállíthatna a Polgári Légiközlekedési Hatóság, amely viszont nem vizsgálja a Horvátországban lezuhant magyar kisrepülőgépek balesetét. Szerintük ez a horvát hatóságok kompetenciája. A kaposvári rendőrség sem nyomoz, mert nem történt bűncselekmény.
A hatóság szóvivője szerint a magyar fél a horvátoktól kért információkkal segíti a vizsgálatot. Bajkó Erika példaként említette, a repülési tervet, a szerencsétlenül járt gép személyzetének papírjait, a teljes gépdokumentációt, illetve olyan papírokat, amelyeket a pilóták nem kötelesek maguknál tartani az utazáskor.
A szóvivő kizártnak tartotta, hogy a roncsokat a horvátországi vizsgálat után Magyarországra szállítanák. Úgy tudjuk, hogy a gépből maradt részeket csütörtökön viszik el a becsapódás helyszínéről.
A cikkben már említett Sinus új ára 20 millió forint. Szakértőink szerint egy ilyen kirándulás 100-150 ezer forintból kijön, amelybe a 10-20 ezer forintos repülőtéri illeték, valamint a benzinköltség is benne van. A gépk óránként 30-45 liter benzint fogyasztanak.