A dugó elmaradt

2005.03.07. 08:14
A 4-es metró építése miatt hétfőtől a nyár közepéig lezárják a Baross tér egy szakaszát a Keleti Pályaudvar főbejárata előtt. Hiába küldtük ki riporterünket korán reggel fagyoskodni, a káosz elmaradt, egyetlen autó sem akart bedugulni.

Az építkezés során új aluljárót és új kijáratot építenek a 2-es metró már meglévő Baross téri állomásához. Erre elsősorban az új metró miatt megnövekedő utasforgalom miatt lesz szükség, másodsorban pedig azért, mert a 4-es metró Baross téri állomásának építésekor a most üzemelő kijáratot egy időre teljesen le kell zárni.

Júniusig torlódások

Emiatt az autósoknak jelentős torlódásokra kell számítaniuk. Júniusig lesz érvényben az új forgalmi rend, amely szerint a Kerepesi útról a Rákóczi út irányába közlekedők csak a Rákóczi út irányába folytathatják útjukat. Megszűnik a Thököly út felé jobbra kanyarodó két forgalmi sáv.


Klikk a képre!
A Rákóczi útról a Kerepesi útra a megszokott négy helyett csak két forgalmi sávban haladhatnak tovább az autósok, és megszűnik a Thököly út felé balra kanyarodó két sáv. A Rákóczi útról a Thököly útra, a Baross teret balról kerülve, a Rákóczi útról közvetlenül lehet majd ráhajtani, a két belső forgalmi sávból. A Rottenbiller utcából az építkezés ideje alatt nem lehet majd a Baross tér felé balra fordulni.

Az építkezés teljes befejezésig, 2006 elejéig több alkalommal lesz szükség forgalomterelésre.

Az építkezés folyamán a kivitelező vállalat egy akkora gödröt ás, amelyben elférne egy 7 emeletes panelház. Ennek során 37 ezer köbméter földet emelnek ki, ennyi föld 5 méter magasan borítana be egy egész focipályát. Összesen 36 ezer tonna vasbetont használnak majd fel, ez a mennyiség majdnem hat, 50 méteres medencét töltene meg betonnal. A kivitelező 700 tonna acélrudat épít be, amelyeket ha egymás után fektetnének, akkor a rudak vége egészen Bécsig elérne.

Jövőre három helyen

Hasonló forgalomkorlátozásra 2006-ban három budai állomás – a Tétényi út, a Bocskai út és a Móricz Zsigmond körtér – szerkezetének építésekor, valamint a Szent Gellért téri megálló kialakításakor lehet számítani.