Állva utaztatná a turistákat az Airbus

2006.04.26. 11:34
Széknek aligha nevezhető, hámmal szerelt háttámlákat rakna új szuperjumbójába az Airbus, állítja a New York Times. A cég szerint a lap "baromságokat" ír, szerintük rendes székek beszerelése esetén is be lehet préselni 853 utast a kétszintes gépbe.

Csak állóhelyekkel szerelt, székek nélküli repülőket próbált titokban rásózni a délkelet-ázsiai légitársaságokra az Airbus, írta a New york Times. Bár a gépek kapacitásának növelése mind a légitársaságok, mind a repülőgyártóknak komoly problémát jelent, a Times riportját az Airbus vezetése mégis "baromságnak" minősítette, írja a CNNMoney, az amerikai hírcsatorna pénzügyi melléklete.

"Utasaink és megrendelőink is több kényelemre számítanak" - nyilatkozta a CNN-nek Barbara Kracht, az Airbus szóvivője. Mint mondta, cégük - ami a világ legnagyobb utasszállítójának a gyártója - inkább komfortosabb gépek fejlesztésén dolgozik, azaz a Times felvetése az ő szavaival "baromság".

A New York Times több, a terveket állításuk szerint saját szemükkel látó szakértőre hivatkozva írt arról, hogy az Airbus állóhelyekkel szerelt repülőket akar eladni Ázsiában. Leírásuk szerint az utasokat hámmal rögzítenék fel és leszállás közben egy háttámlához. "Ha ezt széknek neveznénk, az félrevezetés lenne" - mondta el a lapnak Volker Mellert, az Oldenburg Egyetem fizikatanára.

Mellert a repülőgépek székeinek komfortjáról készített felmérést, amikor az Airbus terveire bukkant. A tudóst a CNNMoney nem tudta megszólaltatni.

A Times számításai szerint az Airbus új szuperjumbója, az A380-as ilyen háttámaszokkal szerelve akár 853 utas szállítására is alkalmas lenne, szemben a hagyományos, űlőhelyes változat 500 fős kapacitásával. Kracht szóvivő szerint az A380-as valóban alkalmas lehet 853 utas szállítására, ha rendes, igaz, turistaosztályon használt székekkel szerelik. Az ötszáz körüli utasszámot azokra a gépekre adták meg, ahol a gép két szintjén különböző kényelmi fokú berendezéseket szerelnek fel.