További Bulvár cikkek
A légitársaság szóvivője, Krebsz Adrienn közölte, a felszállást követően elfolyt az egyik hajtómű kenőolaja. Azt az értesülésünket azonban, hogy egy szerelő korábban elfelejtette visszazárni a baloldali hajtómű szerelőnyílást, a vizsgálat "pár nap múlva esedékes" lezárásáig nem tudja megerősíteni a szóvivő.
|
A Malév csütörtökön cáfolta azt is, hogy a leszállás során megsérült a New York-i járat. A HavariaPress információi szerint landolás közben megsérült a gép futóműve és kidurrant egy kereke. A hírügynökség úgy tudja, a Boeinget leszállás után átvizsgálták és kicserélték az egyik futóművet rögzítő úgynevezett futószárat.
Krebsz Adrienn szerint minden valóságalapot nélkülöz a hír, hogy a Malév vezérigazgatója is a gépen utazott. A szóvivő szerint az sem igaz, hogy bárki is utasította a pilótákat: a mielőbbi leszállás érdekében ne engedjék ki az üzemanyagot landolás előtt.
"A kapitányt nem utasíthatja senki, teljes döntési jogkörrel rendelkezik" - mondta a szóvivő. "A vizsgálat kideríti, hogy az adott szituációban ő, vagy a személyzet más tagja hibázott-e."
Kockázatos manőver
Szakértők szerint a pilóta roppant veszélyes manővert hajtott végre, mikor vállalta, hogy teli üzemanyagtartállyal, tehát túlsúlyosan teszi le a gépet. A gyártó cég előírásai szerint legfeljebb 9 tonna üzemanyaggal szállhat le a gép; vasárnap 42 tonna kerozinnal landolt a járat. A szóvivő szerint a Ferihegyi pályán indokolt esetben lehetséges a túlsúlyos landolás.
Az Index úgy tudja, a kapitány azért választotta a túlsúlyos landolást, mert ennek kisebb volt a kockázata, mint sérült hajtóművel órákig körözni a légtérben.