További Bulvár cikkek
A Monopoly-t azóta több mint 200 millió példányban adták el, és 80 nyelvre fordították le. Számos változatban elkészült, van például Rugby Monopoly, és természetesen nem kerülhette el a játékot a Csillagok Háborúja őrület, amely során megszületett a Star Wars Monopoly is.
A gyártó cég, immár a Hasbro, elhatározta, hogy elkészíti a játék 21. századi változatát is: Az ős-Monopoly-val az a probléma, hogy a gazdasági válság idejéből származik, és az akkori viszonyoknak megfelelő karriert vázolt fel, amikor még az ingatlan volt az egyik legjobb befektetés.
A Monopoly dot.com Edition már a mai viszonyoknak megfelelően az internet nyújtotta lehetőségekkel él. A cél, hogy a játékos internetes szolgáltató cégek megszerzésével tömje meg a zsebeit. Ennek megfelelően a Boarwalk helyén például a Yahoo!-t találjuk, de ezek mellet feltűnnek más népszerű keresők, mint az Ask Jeeves és az AltaVista. A keresők mellet ismert aukciós és hírszolgáltató oldalak is megvásárolhatóak, a mai viszonyoknak megfelelően.
A táblát és a figurákat is a megfelelő alakra formálták, a játékosokat egy egér, egy kurzor, esetleg egy számítógép szimbolizálja. A különböző mezők szintén a Free parking, a Go To Jail, Jail és a Go mezők érintetlenül maradtak, de a Community Chestet jelenleg a Download mező helyettesíti. A vasutak helett telefontársaságokat vásárolhat a vállalkozó, a vízműveket a Linux pingvinje, míg az elektromos műveket a Sun Microsystems logója díszíti.
A játék menete nem változott, mint ahogy a szabályok sem. A lényeg most is a meggazdagodás és a monopóliumok megszerzése. A játékot így gyakorlatilag bárki játszhatja, aki az eredeti változattal tisztában van, csak annyit kell megjegyeznie, hogy például a luxusadó helyett ISP-díjat kell fizetnie, de az összeg ugyanannyi.
A Hasbro bízik benne, hogy a játék kellően népszerű lesz, és segít továbbra is fenntartani a társasjátékok szerepét. Az egyetlen probléma vele, hogy míg az ingatlanüzlet többé-kevésbé biztos befektetés, addig a játékban pillanatnyilag legjobbnak tartott Yahoo! veszít értékéből. Elképzelhető, hogy a logó tíz év múlva már csak a táblán lesz látható, míg a Boardwalk valószínűleg még akkor is állni fog.