Nyalható politikusok Britanniában

2001.05.11. 11:42
Egy brit csokigyártó politikusok fejét ábrázoló nyalókát árul üzleteiben. A friss közvélemény-kutatások tükrében az eladások reprezentatívnak tekinthetők: a legkelendőbb nyalóka Tony Blair jelenlegi miniszterelnököt, a Munkáspárt kormányfőjelöltjét ábrázolja.
A brit választópolgárok akár le is haraphatják kedvenc jelöltjük fejét, mivel a Thorton csokoládégyártó a politikusok fejével díszített választási nyalókát dobott a piacra. Az országszerte 300 üzlettel rendelkező gyáros Tony Blair miniszterelnök, William Hague, az ellenzéki konzervatívok és Charles Kennedy, a liberálisok elnökének tejcsokoládéba foglalt fejét 55 pennyért (220 forint) árulja.

Az eladási számok az erőviszonyokat tükrözik

Szopó
A múlt héten piacra dobott választási édesség jól mutatja az erőviszonyokat: a Tony Blair-nyalókából 1800 darab fogyott el, míg a konzervatív William Hague ragacsos alteregójából 1200 talált fogyasztóra, a liberális Kennedy 600 vásárlóval pedig - kis pártjához hasonlóan - mélyen alulteljesített.

A Thortons PR-menedzsere Julia Hall a Reuters hírügynökségnek azt nyilatkozta, hogy a politikusnyalókákat először az 1997-es választásokkor dobták a piacra, és annyira sikeresek voltak, hogy "természetesen 2001-ben is jelentkezünk velük". Mivel több új pártvezért választottak meg, Blair pedig négy stresszes kormányzási év után jócskán vesztett hajából, a nyalókák modelljeit újra kellett formálni.

Az előző választások a konzervatív nyalókáknak kedveztek

1997-ben "édesebb időket" éltek át a konzervatívok, hiszen az akkori miniszterelnök, John Major fejével díszített nyalókából 76 ezer darabot adtak el, Tony Blair pedig csupán 62 ezres eredményt ért el. Major pártja a "kedvező előjelek" ellenére történelmi vereséget szenvedett az akkori válaszásokon.