Volt olajos vállalkozó gépe zuhant le Bugacpusztánál

2007.08.03. 00:13
Ellentmondásos a két szemtanú tanúvallomása a Bugacpusztánál lezuhant ultrakönnyű kisrepülőgép tragédiájával kapcsolatban. Őri Ferenc tázlári vállalkozó, a gép tulajdonosa és 30 év körüli holland utasa egy rövid körre indult este nyolckor a Bács-Kiskun megyei Jakabpusztáról. A szerencsétlenséget műszaki-, vagy pilótahiba okozta.

Őri Ferenc tázlári volt olajos üzletember tulajdona volt a gép, melyben ő és holland utasa életét vesztette.

A külföldi férfi családjával érkezett vakációzni Magyarországra, és könnyű esti programnak tarthatta a sétarepülést

Az esetet két szemtanú látta egy német tanyatulajdonos, és egy helybéli férfi. Egyikőjük szerint leállt a motor és ez okozta a katasztrófát, a másik szerint levállt a repülőgép egyik szárnya.

Képek a roncsról
Még vizsgálják, mi okozhatta tragédiát, de az elsõdleges adatok alapján több pilótahiba is valószínûsíthetõ. A Havaria press úgy tudja, hogy a repülõgépet alig egy hónapja adták át tulajdonosának, az kifogástalan mûszaki állapotban kellett, hogy legyen. Átadás elõtt a gépet hatósági berepülõpilóta is tesztelte, s minden egyéb vizsgálaton megfelelt.

Ha beigazolódik a szárnyleválás, az gépépítési hiba, mely derékba törheti a magyar gyártmányú repülőgép szépen ívelő karrierjét.

Az ultra-ligt kategóriába tartozó repülõgép nem szállhatott volna fel sötétedéskor, ez ennél a gépkategóriánál hatóságilag tilos. Szemtanúk szerint a kisgép meglehetõsen alacsonyan repült, s pilótája olyan manõvereket is végrehajtott vele, melyekre ez a típus nem alkalmas - s ezt a pilótának is tudnia kellett.

Ezen kívül a légi mutatványok sikeres kivitelezéséhez a pilótának megfelelõ képzettséggel kellett volna rendelkeznie. A repülõgép egyedülálló módon rendelkezett mentõernyõvel, melyet az elsõdleges adatok szerint meg sem próbáltak a gépen utazók használni, írja a Havaria press

A Ballószögön gyártott Corvus típusú ultrakönnyű repülőgépekkel eddig nem volt probléma. A kétszemélyes szénszálas műanyagból készült gép, kis motorteljesítményű, könnyen vezethető, és rendkívül jó műszaki felszereltségű.

A gép este nyolc órakor emelkedett a levegőbe egy rövid körre Jakabpusztáról. Negyed kilenc után két perccel egy erdész látta, amint a gép Bugacpusztánál eltűnik a horizontról.

A tragédia után rögtön értesítették a tűzoltóságot. Öt tűzoltóautó, valamint egy felderítőautó ki is vonult a helyszínre. Mintegy 20-30 négyzetkilométernyi területet vizsgáltak át.

Miután a gépet azonnal nem sikerült megtalálni, a keresésbe késő este bekapcsolódott a honvédség kutató-mentő helikoptere is. Késő este találták meg a gép roncsait, azok között pedig a repülőgép pilótájának és utasának holttestét.

A pilóta a gépbe szorult, utasa kiesett. A holland férfi testrészeit 60-80 méteres területen szedték össze a helyszínelést végzők.