További Bulvár cikkek
Különös tekintettel a felelősség kérdésére
A becsapódás vájta lyuk az IKEA-2 korlátján |
Így született meg az egyedül életszerűnek hitt verzió, amelyre ma már mosolyogva emlékszünk: egy repülőgép alkatrésze gyilkolt kis híján az Örsön. Futóműve kiengedése után pottyanhatott ki a gépből ez a szerkezet, valószínűleg a kerék féktárcsájának része volt, csak az a különös, hogy később nem olvashattunk róla a rendőrségi hírekben: Egy repülőgép földre térését követően nem tudott megállni a ferihegyi repülőtéren, így a terminál épületébe csúszott, darabjai szanaszét repkedtek. A vizsgálat tart, különös tekintettel a felelősség kérdésére. Ha viszont nem történt ilyen szerencsétlenség, akkor miért zsúfolják tele a gépeket fölösleges alkatrészekkel?
Diczig István közlekedési szakjogász ilyen esetről még nem hallott, de ő is arra biztatta a fiatalembert, hogy tegyen csak feljelentést. "Élet és testi épség veszélyeztetése címén a rendőrség eljárást fog indítani" - mondja. Kártérítése ugyanakkor nem számíthat, mert nem történt kár. Amerikában más lenne a helyzet. Ott még azért is pénz jár, ha kollégánkra hátulról egy erőteljes huval törünk rá.
Mi rá a bizonyíték?
A sokáig azonosítatlan tárgy |
A légügyi hatóság repülőmérnökei megvizsgálva az alkatrészt, kizárták, hogy az repülőgéphez tartozna. Ilyen durva csavarozás talán még dr. Kutassy Ágoston 1909-ben készült Farman típusú biplánján sem volt. Ellenben - vélték a több műszaki tudományban is otthonosan mozgó mérnökök - az égből zúgó alkatrész kísértetiesen emlékeztet a trolibusz áramszedőjének végén található csúszófejre.
Szinte teljesen felújították
"A fényképen látható alkatrész a trolibusz áramszedőjének végén található csúszófej" - vágja át a gordiuszi csomót egy csapással Jakab László, a BKV Rt. Trolibuszüzem-igazgatóságának műszaki osztályvezetője. Az Örs vezér terén a kérdéses időpontban valóban volt egy áramszedő-kiugrás, az elszabadult csúszófejet hosszas keresgélés után sem találták meg. Az áramszedő kiugrásáért a felsővezeték hibája okolható. Jakab szerint ez "egyedi eset, nagyon ritkán fordul elő", annál is inkább, mert az IKEA-2 építésekor "szinte teljesen" felújították a felsővezetéket.
Emberek még nem sérültek meg a csúszófej elszabadulásától, gépkocsiban viszont keletkezett már kár hasonló okból.
Az Örsön nem mindennapi kalandot átélő fiatalember az Index nyomozásának eredményére lakonikusan ennyit mond: "Nem mindegy, hogy a repülőgép féktárcsája vagy a trolibusz csúszófeje üt agyon?"