Albert, Lipót
3 °C
12 °C

Népszerűbb a sörnél a bor

2002.02.05. 15:09
Egy a szeszes italok népszerűségét vizsgáló elemzés szerint, míg korábban a magyarok a sört szerették inkább, újabban a borivás dívik. Ez a tendencia egybecseng a németországi vizsgálatok eredményeivel. A GfK Piackutató Intézet szerint a férfiak ötször gyakrabban isznak bort, mint a nők.
A bort háromszor annyi férfi, mint nő tartja különösen kedvelt italnak, ugyanis a férfiak 51, a nőknek viszont csak 16 százaléka szereti. Átlagosan szívesen issza a bort a felnőtt lakosság közel egyharmada. Ez az arány évek óta lassan emelkedő tendenciát mutat, így a bor pozíciója erősödik - állapította meg a GfK Piackutató Intézet felmérése.

Heti egyszer

A kedveltségtől eltérő trend jellemzi a fogyasztás gyakoriságát. Míg 1989-ben egy átlagos magyar felnőtt hetente egyszer ivott bort, 1990-től ez az érték néhány éven keresztül csökkent. A trend most megfordulni látszik: a két évvel ezelőtti heti átlag 0,7 alkalom után 0,9-es középértéket állapítottak meg.

Idősebbek, fővárosiak itala

A férfiak ötször olyan gyakran isznak bort, mint a nők. Életkor szerint a 40 évesnél idősebbek az átlagosnál többször, a fiatalabbak kevesebbszer fogyasztanak. A lakóhelyeknél figyelemre méltó, hogy korábban a legkisebb falvakat jellemezte a leggyakoribb fogyasztás, ami a lakosság számának növekedésével ritkult. Településnagyság szerint nincsenek eltérések, viszont ma már egyértelműen a budapestiek a "nagyobb" borivók.

Kevesebbszer iszunk sört

Érdekes változást látunk, ha összehasonlítjuk a bor és a sör megítélését. A GfK első felmérése idején a bornál többen kedvelték a sört, egészen pontosan a megkérdezettek 34 százaléka. Ma viszont kevesebb a sörös, mint a boros. Ugyanígy a fogyasztás gyakoriságában a bor megelőzte a sört a legutóbbi évek során, mivel sört átlagosan egy felnőtt hetenként 1,2 alkalommal ivott 1989-ben, míg tavaly már csak 0,6-szor.

A németek is "borosodnak"

A tavalyi év első félévében a németországi háztartások alkoholvásárlásra fordított kiadásainak 32,3 százalékából bort vettek, míg sörre csak 32,2 százaléknyit adtak ki.

A nürnbergi GfK piackutató 1995 óta kíséri figyelemmel a két szeszesitalféle fogyasztásának alakulását, és azóta minden évben a sör vezetett a hagyományosan sörfogyasztó németek alkoholkiadásaiban a bor előtt.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?