Több százan haltak meg egy pakisztáni vasúti balesetben
A hajnali órákban műszaki hiba miatt Karachitól mintegy 600 kilométerre északkeletre Ghotki állomáson megállt az északkelet-pakisztáni Lahore-ból a nyugati Quettába tartó expressz, s miközben javították, hátulról belerohant az ugyancsak Lahore-ból délre, Karachi kikötővárosba tartó gyorsvonat.
Az ütközéstől az álló szerelvény sok kocsija kisiklott, s három átkerült a szomszédos sínpárra, pontosan az éppen befutó, Karachiból északra, Rawalpindibe tartó expressz elé.
Nem ritkák a súlyos vonatbalesetek
Pakisztánban 1990. január 4-én 285, 1997. március 3-án 119 ember vesztette életét vasúti szerencsétlenségben.
A legtöbb és legsúlyosabb vasúti baleset azonban az Indian Railways (IR) vonalain történik. Indiában majdnem 13 millió ember utazik vonattal naponta, így ha baleset történik, az gyakran sok áldozatot követel.
Nemrég például 51 ember halt meg, mikor egy vonat sziklatömbökbe ütközött Bombaytól délre. Az elmúlt négy évben legkevesebb 800-an haltak és kétezren sérültek meg vasúti balesetben.
Elviselhetetlen körülmények
Több elavult vasúthálózatot most készítenek elő a nagy vonatbalesetek megelőzésére kifejlesztett korszerű alkalmazások bevezetésére. Olyan rendszerek bevezetését tervezik, melyek megakadályoznák a vonatok összeütközését, és ébren tartanák a mozdonyvezetőket.
Az ázsiai országokban a vezetők kemény fapadokon ülve olyan fülkékből irányítják a vonatokat, ahol a hőmérséklet gyakran eléri az elviselhetetlen, 56 Celsius fokot is. Az általuk használt mellékhelységekben nincs áram, és kikapcsolódást biztosító eszközök sem állnak rendelkezésükre a hosszú utakon.