'Ha miklósiak vagytok, menjetek haza aludni'
További Bulvár cikkek
Szolnok és Szajol között több helyen leszakadt a vasúti felsővezeték vasárnap este hét óra körül. Az Index fórumán több utas is arról panaszkodott, hogy a több órás veszteglésre kényszerülő utasokat senki sem tájékoztatta arról, hogy mi történt.
Nem megy tovább
Kuk22 például törökszentmiklósi lakásuktól háromszáz méterre ücsörgött három órán át a vonaton. A vonat 20:32 perckor - öt perces késéssel - állt be a törökszentmiklósi állomásra. Senki sem szólt arról, hogy a másfél órával azelőtt leszakadt felsővezeték miatt a vonat nem megy tovább.
Pletykák azért már terjengnek a leszakadt felsővezetékről, de semmi több. Húsz percnek kell eltelnie ahhoz, hogy egy kalauz végigmenjen a vonaton, és elmondja, hogy mi történt, és legfeljebb két óra hosszáig nem tud továbbmenni a vonat. "Örüljünk, hogy van világítás és fűtés - még!". Kuk22 szerint ekkor még a feszült hangulat oldásának tűnt a humoros megjegyzés.
Száz perc múlva a világítást takarékra vették, az addig tűzforró ülések lassan hűlni kezdtek, újabb információ nincs arról, hogy az ígért két órán belül megindul-e a forgalom. Újabb egy óra telik el, amikor Kuk22 elindul hazafelé, de azért még benéz a törökszentmiklósi állomásfőnökhöz. "21 órakor hívtak, hogy 22 óra körül kész lesz, azóta semmi hivatalos értesítés - mondja az állomásfőnök. - Annyit tudok, hogy nagyon hosszan leszakadt, még több óra is lehet, ha miklósiak vagytok, szerintem menjetek haza aludni." Így tettek.
Dízel: kizárva
Kavalecz Imre, a MÁV szóvivője szerint a tájékoztatás rendben zajlott vasárnap este, a pályaudvarokon és a vonatokon is megfelelően tájékoztatták az utasokat. Arra nem volt lehetőség, hogy dízelmozdonyokkal húzzák át a kocsikat az érintett szakaszon, mert nem lett volna biztonságos.
Felvetettük, hogy a MÁV honlapjára miért nem kerülnek ki a friss hírek. A szóvivő szerint erre nincs külön ember, de a tervek között szerepel, hogy feláll egy minimális létszámmal működő szerkesztőség.
Pedig felkészültek
A Kelet-Magyarországról érkező IC-k egyébként már a felsővezeték-szakadás előtt is többet késtek negyed óránál, a pótjegyeket mégsem fizették vissza. A szóvivő szerint a rossz időjárási körülmények miatt mentek lassabban a vonatok (100-120 kilométeres óránként sebességről 60-80 kilométerre kellett csökkenteni a sebességet, mert a viharos szél miatt a villanymozdony áramszedője beleakadhat a felsővezetékbe), ezért nem kell visszafizetni a pótdíjat.
A MÁV egyébként, mint Kavalecz Imre elmondta, idén is felkészült a télre.