További Bulvár cikkek
Zavaros vizeken evezett a kapitány
Dragon végül beismerte bűnösségét |
Miután a hajó leszakította a Lánchíd vasszerkezetét, megállt a motorja, és irányíthatatlanul kezdett el sodródni a Dunán. Az önjárót és a hozzá kapcsolt uszályt nem tudták megfékezni, mert a farrészben található horgony csődöt mondott. A bíróság ennek a meghibásodását is a vádlott terhére rótta, mivel ő felelt azért, hogy a jármű megfelelő műszaki állapotban fusson ki a vízre. Végül a Szabadság híd előtt száz méterrel sikerült leodobni egy másik horgonyt, így a hajó kifordult, majd a híd pillérénél megakadt.
Két sör előtte, egy utána
A kapitány néhány órával a baleset előtt gurított le két sört a könnyű vacsorájára. Beismerte, hogy ez is közrejátszott a balesetben, no meg az, hogy tizennégy hete úton volt, és nagyon kimerült. Általában nem kell éjszaka vezetniük, de ezúttal reggel nyolcra kellett Csepelre érniük a szójarakománnyal. A baleset éjjel fél egykor következett be. Miután látta, hogy a legénység nem sérült meg, és a hajó sem lyukadt ki, még egy sört elfogyasztott. A vérvétel 1,6 ezrelék alkoholszintet mutatott ki, amely enyhe befolyásoltságnak számít.
A német felségjelű hajó kapitánya több mint húszéves múltra tekint vissza. Matrózként kezdte, majd másod- és elsőkapitánnyá küzdötte fel magát. Az érintett hajón június közepétől szolgált. A bíróság enyhítő körülménynek tekinthette a balesetmentes előéletét, de mellékbüntetésként így is százezer forint pénzbírsággal sújtotta. Emellett másfél évre megtiltotta, hogy Magyarország vizein gépi meghajtású hajót vezessen.
Az ítélet jogerős, mivel sem a vádlott, sem az ügyész nem élt fellebbezési jogával. A történet azonban nem ér véget, a Lánchídban keletkezett egymillió forintos kár kiegyenlítése még hátravan. Ha a cége nem fizet, a magyar állam polgári pert indít.