Az ÖBB részéről az is elhangzott, hogy a vizsgálat kiterjedtebb volt a szokásosnál, mert a szerelvény Magyarországról érkezett. A nemzetközi vasúti közlekedésben szokásos úgynevezett bizalmi vonatról van szó, amelynek az ugyancsak nemzetközi normák szerint kifogástalan műszaki állapotban kellett volna lennie. A vizsgálat első biztos eredménye azonban azt mutatja, hogy nem volt kifogástalan a szerelvény állapota.
"Bizonyos, hogy a magyar vonat egyik vagonjának hibás volt a fékje" - szól az ÖBB közleménye. Arra is rámutat azonban, hogy az átvételnél a bizalmi vonatok esetében is ellenőrzik a fékrendszert. "Ez Ebenfurthban történt, ahol azonban nem vették észre a hibás vagont. A vizsgálatok részben most erre összpontosulnak" - közölte az ÖBB.
A vagon a közlemény szerint csütörtökön este különleges műhelyben volt, ahol szimulációs technikával elemzik a balesetet. "A vizsgálatnak kell kideríteni, hogy a fékhibát már Ebenfurthban észlelni lehetett volna, avagy nem. Az elemzések elkészítése több napot vesz igénybe" - szól az ÖBB közleménye.
A vállalat sem cáfolni, sem megerősíteni nem kívánta a Kurier című bécsi lap értesülését, amely szerint felfüggesztették állásából az ebenfurthi állomás egyik munkását, aki valószínűleg nem a szerelvény végén, hanem a közepén végezte az ellenőrzést.
A Kurier pénteki számában egyébként arról is beszámol, hogy az ÖBB munkatársai 1994-ig Sopronban ellenőrizték az Ausztria felé induló szerelvényeken a fékeket, akkor azonban aláírtak egy bizalmi megállapodást és beszüntették a soproni ellenőrzéseket.