Mindegy, hogy új vagy régi, az orosz metró a legmegbízhatatlanabb

DSC 2789
25 hozzászólás
Még a kisföldalatti is jobb hibastatisztikával rendelkezik, mint akár a régi, akár a felújított orosz metró – derül ki abból az adatsorból, amit a Közlekedő Tömeg Egyesület kért ki közérdekű adatigényléssel a BKV-tól.

A BKV a 2017. március 20. és október 30. közötti időszak menetkimaradással járó hibáit összegyűjtő adatsorából az tűnik ki, hogy

  • a járműpark 44 százalékát kitevő Alstom szerelvények felelősek a hibák 23 százalékáért;
  • a járműpark 24 százalékát kitevő kisföldalattik felelősek a hibák 21 százalékáért;
  • a járműpark 32 százalékát kitevő orosz metrók pedig a hibák 55 százalékáért felelnek.

Eszerint az orosz kocsik hibaaránya jóval nagyobb a járműparkon belüli részarányuknál. Az orosz szerelvényeken belül az első hét hónap adatai alapján mindegy, hogy felújított vagy régi járműről beszélünk, a hibaarány ugyanolyan rossz.

Mivel a felújított orosz járművek száma nem állandó volt a vizsgált időszakban, hanem áprilistól (2 db) folyamatosan növekedett október végéig (10 db) – sőt volt egy kisebb pauza is az üzemeltetésben –, ezért számukat átlagolva vettük, azaz 5 darabot a hét hónapra.

Borítókép: Bődey János / Index.