Liptai Claudia az RTL Klubon cukrászkodik

2021.05.13. 15:33
Még az idei évben látható lesz az RTL Klub képernyőjén a Konyhafőnök-család legújabb tagja, a Mestercukrász. Kolosi Péter a Nagy Kreatív Napon tartott előadásában elárulta, hogy az új gasztro-reality háziasszonya a cukrászatban is járatos Liptai Claudia lesz.

Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese, programigazgató a Nagy Kreatív Nap online rendezvényén tartott előadást a „Hogy a tévében nincs semmi újdonság?” címmel. A prezentáció fő témája a tévéformátumok fejlődése, változása volt, amelyet tavaly a pandémia is komolyan befolyásolt. De itt jelentette be azt is, ki lesz a még idén képernyőre kerülő Mestercukrász műsorvezetője.

Az RTL Klub közleménye szerint a Mestercukrász, az édesszájú Konyhafőnök „az újhullámos, trendi cukrászat, a kreatív desszertkészítés” világát mutatja be a nézőknek egy nem mindennapi verseny formájában. Tehetséges hobbicukrászok mérik össze tudásukat a műsorban, adásonként két, sütéssel kapcsolatos feladattal küzdve. A győztes jutalma a Mestercukrász cím és a vele járó ötmillió forintos nyeremény lesz.

A versenyzők munkáját egy háromtagú zsűri bírálja el, 

a műsor háziasszonya pedig Liptai Claudia lesz. 

A tévés 2016-ban tette le  a cukrász vizsgát, és emellett férje, Pataki Ádám révén is alaposan megismerte a cukrászat világát. Végzettsége révén szakmai szemmel is értékeli majd az alkotásokat, amiben egy cukrászmester segíti. De mellette lesz egy olyan, világutazó sztárcukrász is, aki számos hotel, étterem desszertkínálatát újította meg New Yorktól Szingapúrig. 

Kolosi Péter elmondta, a Mestercukrász a saját brandjük, a Konyhafőnök kiterjesztése, és ezt a formátumot is a Konyhafőnök csapata készíti majd. Utóbbit a legsikeresebb gasztrotartalomnak nevezte, de mivel nem a süteményekről szól, szükségesnek látták egy albrand elindítását.

Az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese a Nagy Kreatív Nap rendezvényén arról is beszélt, mennyire megváltoztatta a műsorkészítés lehetőségeit a pandémia, sok produkció elkészülni sem tudott, vagy helyszínváltásra kényszerült. Mint Kolosi Péter elmondta, a járványtól függetlenül is évről évre kevesebb formátum utazik a világban, azaz mutatják be több mint két országban. Mindez azt is jelenti, hogy a tévézésben

egyre fontosabbá válik a fikció és a lokális tartalom.

Az ügyességi játékok közül kiemelte a Mute it című műsort, amelyben a csend a lényeg, és az, hogy az akadálypályán a játékos 50 decibelnél ne csapjon nagyobb zajt. Az ITV Stacking it című műsorában pedig minél több dolgot kell egymásra pakolniuk a játékosoknak.

A tehetségkutatók még mindig hódítanak, Kolosi Péter szerint a Got Talent, a Voice vagy az X-Faktor szinte mindenütt mond valamit a nézőknek. Közben ezek mutációi is megjelentek: a CBS például Amerika legkeményebb fizikai munkását keresi, az NBC pedig Dwayne Johnsonnal, a Sziklával indította el a The Titan Games című műsorát, az utóbbi idők egyik legnagyszabásúbb produkcióját.

A párkeresés témakörére térve megemlítette a TV Now-n, a német RTL fizetős digitális felületén bemutatott Bachelor meleg változatát, a Prince Charmingot, amely hamarosan Lengyelországba is megérkezik, és már készül a műsor leszbikus változata, a Princess Charming is. A párkeresésen túl Japánban a kulturált szakítás is showműsor témája lett, így a Happily Ever Apartban boldogtalan házaspárok

válási ceremóniát követhetik a nézők.

Kolosi Péter utalt rá, hogy valószínűleg több olyan formátumról is szó esett, amelyek egyre több országban kerülnek majd képernyőre, és sikerüktől függően előbb-utóbb a magyar nézők is megismerhetik majd azokat.