Kijött a lista, ezeket az előadókat hallgatták a legtöbbet a magyarok 2021-ben

20221003 0059
2022.11.11. 17:03
A tavalyi toplisták elemzéséből derült ki, hogy Azahriah és DESH mellett G.w.M-re voltak a leginkább kíváncsiak a magyarok a Spotifyon, illetve a YouTube-on.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elemzést készített a 2021-es zenei toplistákat vizsgálva. A hivatalos oldalukon megjelent közlemény szerint az szűrhető le az eredményekből, hogy a magyar lakosok egy jelentős csoportja, különösen a fiatalok, alig hallgatnak rádiót.

Mint írták, „míg a rádiós toplistákon inkább az figyelhető meg, hogy mit hallgattatnak az emberekkel, az online platformokon, hogy mit hallgatnak szívesen a befogadók”. Hozzátették: sok olyan előadó van, akik főleg a rádióban tűnnek fel, azonban az internetes toplistákon már nem szerepelnek, és pontosan ugyanez a helyzet fordítva is.

G.w.M a YouTube-on, Azahriah és DESH a Spotifyon tarol

Az NMHH kutatása szerint a YouTube-on tavaly G.w.M-re voltak a leginkább kíváncsiak a magyarok, akinek összesen 93,5 milliószor nézték meg a videóit. Érdekességként kiemelték, hogy ezzel szemben a rádióban csak 79-szer hangzott el egy-egy G.w.M-dal, amivel a 3770. helyre került a rádiós toplistán. A youtube-os tartalmakat tekintve tehát így foglalnak helyet a legeredményesebb előadók a dobogón:

  • G.w.M (93,5 millió megtekintés),
  • Burai (75,7 millió megtekintés),
  • T. Danny (64,6 millió megtekintés).

Mint kiemelték, bár a dobogóra nem fértek fel, azonban T. Dannyt követi LL Junior és Majka is. A leginkább hallgatott dal Nemazalány és Sofi nótája, az Üres szívek lett 19 milliós megtekintéssel, azonban 15 millióan nézték meg Azahriah és DESH Mind1, illetve Tóth Andi Néztek című dalának klipjét is. Hozzátették, a rádiók top 100-ában egyetlen top 5-ös szám szerepel, legtöbbször a Mind1-et játszották közülük, a 127 rádión összesen 1937-szer.

A Spotify tekintetében már másképp alakult a helyzet, mivel ott Azahriah és DESH vette át a vezetést 12,2 millió streammel. Őket követi a Follow The Flow hatmillió, illetve a Bruno X Spacc 5,5 millió streammel. Negyedik helyen a Bagossy Brothers Company, míg az ötödiken ALEE áll. A rádiós toplistákat elemezve pedig világosan kirajzolódott, hogy az ott hallható zenék egy más generációhoz szólnak. 

A rádiókban toronymagasan vezető Rúzsa Magdolna a spotifyos 200-as toplistára egyetlen számmal került fel, amelyet a Halott Pénzzel adott elő (Szeretni, akit nem lehet). Ezzel a szerzeménnyel éppen átlépte a milliós lejátszást

– írták a közleményben, hozzátéve: Ákos, a Kowalsky Meg A Vega, a Magna Cum Laude, a Honeybeast, a Margaret Island, a Hooligans, Berkes Olivér, Caramel, a Bon Bon, Kállay Saunders András, a New Level Empire, a Soulwave, Zséda és a Zanzibár is a rádiós top 20-ban végzett, a Spotifyon és a YouTube-on azonban minimális sikereket értek el.

(Borítókép: G.w.M. Fotó: Szollár Zsófi / Index)