A Z generációnak fontosabb egy házi kedvenc, mint a párjuk boldogsága
További FOMO cikkek
- Még utoljára odavertek egy nagyot Budapestnek a kanadai punkok
- Most bárki megveheti Elvis Presley utolsó autóját
- A People John Krasinskit választotta a 2024-es év legszexibb élő férfijának
- Rajta múlhat, hogy kivágják-e Harry herceget az Egyesült Államokból
- Közel 30 év után kiderülhet, ki ölte meg a gyerek-szépségkirálynőt
A kutya az ember legjobb barátja – tartja a sokszor hangoztatott mondás, és a háziállatok többségét már tényleg úgy kezelik, mint egy igazi családtagot. Ehhez mérten nem meglepő, ha tetőtől talpig márkás ruhába öltöztetett kutyával találkozunk, vagy olyan macskát látunk, amelynek több játéka van, mint a legtöbb embernek gyerekkorában volt.
Ez azonban nem mindig volt így, nagyszüleink idejében a kutya a legtöbb esetben kizárólag házőrzésre szolgált, míg az utcában tömegesen szaporodó macskákat az ebéd maradékával etették. Mindez mára a múlté, olyannyira, hogy a legfiatalabb felnőttek, a Z generáció tagjai minden más generációnál nagyobb eséllyel fordítják megtakarított pénzüket a kiskedvencükre, más személyes luxus, így például a nyaralás igényének háttérbe szorításával – derül ki egy 2000 állattulajdonos körében végzett felmérésből.
A kutatás szerint a Z generáció tagjainak mindössze 15 százaléka venne inkább drága koncertjegyet, és 30 százalékuk menne inkább nyaralni a spórolt pénzén azzal a 42 százalékkal szemben, akiknek mindennél előbbre való, hogy a kisállatukra költsenek – írja a New York Post.
Hasonló eredményt hozott a megkérdezett X generációsok válaszának összesítése is, esetükben 30 százalékuk költené a megtakarításait kedvencére, míg 20 százalékuk utazásra, 27 százalékuk pedig koncertjegyre.
A házi kedvenceik még a párjuknál is fontosabbak számukra
A legfiatalabb generáció esetében azonban nem csak az utazásnál és a koncerteknél fontosabb az, hogy a pénzüket a házi kedvenceikre fordítsák, a Z generációs válaszadók többsége minden más generációnál nagyobb arányban szívesebben költ 100 dollárt (34,3 ezer forintot) a kisállatára, mint aktuális partnerére.
Ráadásul a legfiatalabbak elismerik, hogy nagyobb örömet szerez nekik, ha házi kedvencüket boldognak látják, mint az, hogy a partnerüket
– amellyel szintén kitűnnek a generációk viszonylatában.
A Synchrony megbízásából, a OnePoll által végzett felmérésből az is kiderült, hogy a boomerek már korántsem hajlandók annyit költeni a háziállatokra, 54 százalékuk kevesebb mint 150 dollárt (51,5 ezer forintot) költ havonta a kiskedvencek alapvető kiadásaira. Mindezt úgy, hogy a felmérés az állattulajdonosok éves kiadásait körülbelül 3200 dollárra, azaz átszámítva több mint egymillió forintra becsüli.
A szerelmet és a fizetésüket is feladnák, ha kedvencük még egy évet élhetne
Jól mutatja a Z generációs résztvevők elkötelezettségét házi kedvencük iránt az is, hogy az elmúlt évben a válaszadók a kötelező orvosi vizsgálatok és napi ételadagok mellett olyan dolgokra is pénzt adtak, mint például „gép, ami a kutyának eldobja a labdát” vagy „egy szuper ágypárna, hamis gyémántokkal”.
Emellett a legfiatalabbak szinte bármiről lemondanának egy évre azért, hogy a kutyájuk vagy a macskájuk semmiben se szenvedjen hiányt: 45 százalékuk mellőzné az éttermi vacsorákat, 42 százalékuk a közösségi média használatát is feladná, 36 százalékuk pedig a streamingszolgáltatóknak is inkább nemet intene, ha arról lenne szó.
A fiatal gazdák egy lépéssel tovább mennének, ha kedvencük még egy évet élhetne. A résztvevők 48 százaléka búcsút intene a párkapcsolatnak és a randizásnak, 38 százalékuk újra a legrosszabb főnökének dolgozna, 36 százalékuk pedig a fizetéséről is lemondana.
Egy kutya gondozásának teljes költsége egy életre akár 55 ezer dollár (18 millió forint) is lehet, míg egy macskáé 46 ezer dollár (15,7 millió forint). Sok Z generációs gazda először sokkolva érzi magát, amikor rájön, hogy pontosan mennyibe is kerül egy állat fenntartása, azonban amint erre rájön, mindent megtesz azért, hogy a kis kedvenceknek a lehető legjobb életük legyen
– mondta Jonathan Wainberg, a Synchrony Pets vezető alelnöke és vezérigazgatója.
Összességében a válaszadók 53 százaléka gondolja úgy, hogy kedvence a család tagja, ráadásul a 90 százalékuk egyetért azzal is, hogy olyan, mintha a gyereke lenne, így érthető, hogy mindent megtenne érte – bármi áron.
(Borítókép: Thomas Warnack / picture alliance / Getty Images)