Luxuslakást és fizetést is kapunk, ha jelentkezünk erre a képzésre

További FOMO cikkek
-
Hiába tiltották ki a vörös szőnyegről, a mellbimbóvillantás igenis lehet ízléses
- Chris Brownt szabadlábra helyezték több mint kétmilliárd forint óvadék fejében
- Kórházba került az ausztrál OnlyFans-sztár, miután több mint ötszáz férfival feküdt le
- Várandós a lány, akivel Azahriah egy WC mögött csalta meg a párját
- Jennifer Lopez otthonából üzent a magyar rajongóknak
Bár az Egyesült Arab Emírségek nem csupán egyetlen impozáns várossal vagy emírséggel van megáldva, a legtöbbünknek az arab ország hallatán elsőként minden bizonnyal a gazdagsággal, luxussal fémjelzett Dubaj, vagy a Formula–1-es futamnak is otthont adó Abu-Dzabi jut eszébe. Ezért pedig bőven tesznek is az Öböl-menti államban.
A Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (Visit Dubai) a világhírű Beautiful Destinations ügynökséggel karöltve elindította a Beautiful Destinations Academy kezdeményezést. Az iparágban elsőként létrehozott influenszerakadémia célja, hogy új, globális színvonalat állítson fel az utazásitartalom-készítésben, és kielégítse a turisztikai ágazatban növekvő igényt a magas szintű marketingtehetség iránt.
Issam Kazim, a Visit Dubai vezérigazgatója elmondta: „Az új akadémia elindítása a kreativitás, az innováció és a kiválóság iránti elkötelezettségünket bizonyítja a turizmus területén. Egy olyan közösséget kívánunk létrehozni, ahol a tartalomkészítők globálisan erősíthetik Dubaj vonzerejét, összhangban a Dubaj Gazdasági Agenda (D33) céljaival”. A város így nemcsak a világ egyik legnépszerűbb utazási célpontjaként, hanem a digitális alkotók globális központjaként is tovább erősíti pozícióját. Ahogy Jeremy Jauncey, a Beautiful Destinations alapítója és vezérigazgatója hosszabban is kifejtette:
Az utazási iparágban alapvető változás zajlik. A döntések 76 százalékát már a közösségi médiában látott tartalmak befolyásolják, miközben az utazási márkák mindössze 24 százalékának van házon belüli csapata professzionális tartalomkészítésre
– emelte ki.
Az akadémia éppen ezt a szakadékot hivatott áthidalni: új generációs, professzionális, digitális alkotókat képez, akik képesek megfelelni a modern utazók elvárásainak.
Átalakult a marketing a turizmusban
A három hónapos intenzív képzés során a résztvevők átfogó gyakorlati tudást szereznek, így nem csupán arról kapnak használható tudást, hogyan fogják a telefont szelfizés közben, vagy éppen milyen TikTok-trükkökkel vonzzanak be még több nézőt. Az akadémián ugyanis nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy ne csupán az éppen aktuálisan népszerű közösségi oldalakat ismerjék meg a jelentkezők, hanem megtanulják az audiovizuális tartalomkészítés minden csínját-bínját, különböző platformokon. Fontos szerepet kap az oktatás során a cinematográfia is, hiszen a mai trendekhez elengedhetetlen a mozgás és az átmenetek mesterszintű kezelése.
Ha már sikerült elsajátítani, jöhet a tartalomgyártás egyik legfontosabb eleme, az utómunka, hiszen a legtöbb esetben ez jelent különbséget (a követők száma mellett) a professzionális tartalomgyártók és a hétköznapi, közösségi oldalakon posztoló utazók között. A képzésen résztvevők megtanulhatják a vágás, a feliratozás, a színkorrekció, a hangdizájn és a narratívaépítés alapjait. A korral haladva a mesterségesintelligencia-eszközök és VFX-technikák alkalmazása is terítékre kerül. Legalább ennyire, ha nem még fontosabb szempont egy utazó influenszer életében a megfelelő marketingstratégia és közönségelérés, így erre is sor kerül az akadémián, de a turisztikai iparági ismeretek és úticélmarketing, illetve az etikai alapelvek és üzleti szemlélet elsajátítása szintén fontos szerephez jut.
A hallgatók mentorálását vezető szakemberek végzik, köztük maga Jeremy Jauncey. A képzés végén a résztvevők hivatalos tanúsítványt kapnak a Dubai College of Tourism intézménytől, így már diplomásként oszthatják az észt a közösségi oldalakon.

Fizetett képzés luxuskörnyezetben
A program különlegessége, hogy a kiválasztott résztvevők nemcsak ingyenes oktatásban részesülnek, de minden költségüket is fedezik: a repülőjegyeket, a luxuslakásban történő elhelyezést, és havi jövedelmet is biztosítanak számukra.
A hallgatók hozzáférhetnek Dubaj legexkluzívabb helyszíneihez, olyan helyekhez is, amelyeket általában csak hírességek és királyi családtagok látogathatnak.
A legkiemelkedőbb hallgatók számára teljes álláslehetőséget is felkínálnak a Beautiful Destinations cégnél. Az akadémia így nem csupán képzési program, hanem az iparági standardok újradefiniálása. Célja, hogy a Beautiful Destinations Academy tanúsítványa a turisztikai tartalomkészítők nemzetközi védjegyévé váljon – hasonlóan ahhoz, ahogyan egyes szakmai minősítések elismert státuszt biztosítanak a vendéglátásban vagy a turizmusmenedzsmentben.
A kezdeményezés kiemelten támogatja a sokszínűséget, így a világ minden tájáról várják a tehetségeket (igen, Magyarországról is), ezzel biztosítva, hogy a jövő turisztikai tartalmai minél változatosabb nézőpontokat és esztétikai megközelítéseket tükrözzenek.
Nem kell profi felszerelés vagy korábbi tapasztalat. Elég, ha szenvedéllyel állsz hozzá a közösségi médiához és az utazáshoz, és álmodozol arról, hogy a hobbidból karriert építs
– fogalmazott Jeremy Jauncey.
Tényleg dől a lé
Az adatok szerint 2024-ben Dubaj rekordszámú, 1117 közvetlen külföldi befektetést vonzott a turisztikai beruházásokhoz, így immár a negyedik egymást követő évben őrzi meg pozícióját a világ vezető utazási célpontjaként. A becslések szerint Dubaj 2024-ben 52,3 milliárd dirham (körülbelül 14,2 milliárd dollár) közvetlen tőkebefektetést vonzott, ami 33 százalékos növekedést jelent a 2023-as 39,26 milliárd dirhamhoz (10,7 milliárd dollár) képest.
A szállodák és a turizmus adják 2024-ben a becsült külföldi tőke 14 százalékát, ami 2 milliárd dollárnak felel meg, ezzel ez a legnagyobb külföldi befektetésekkel rendelkező szektor Dubajban. A turisztikai kategóriában 45 egyéni beruházási projekt érkezett, ezzel a projektek számát tekintve a legaktívabb az első öt szektor között. Ezt követte az ingatlanpiac 11 építési projekttel.
2024-ben Dubajba 18,7 millió külföldi látogató érkezett, ami 9 százalékos növekedés az előző évhez képest.
A dubaji gazdasági és idegenforgalmi minisztérium ezt a sikert a stratégiai beruházásoknak, az infrastruktúra-bővítésnek és a globális kampányoknak tulajdonítja.
Dubaj vendéglátószektora folyamatosan bővül, világszínvonalú szállásokat kínálva. 2024 végére a városban 154 016 szoba volt elérhető, összesen 832 szállodában. Ez a változatos kínálat a luxus, az üzleti, de a családbarát üdülést kereső utazókat is kiszolgálja. Olyannyira, hogy a város 78,2 százalékos átlagos szállodakihasználtságot tartott fenn a tavalyi évben. Emellett pedig az sem elhanyagolható adat, hogy Dubaj 106, a Michelin által elismert étteremmel büszkélkedhet, ami megerősíti a legjobb gasztronómiai célpont státuszát.
(Borítókép: Dubai Marina 2021. november 15-én. Fotó: David Cannon / Getty Images)