Luca, Ottilia
-4 °C
3 °C

Az Őrezrednek is jutott terepjáró Kocsis Istvántól

2010.01.20. 07:30
Belső vizsgálat indult tavaly a Magyar Villamos Műveknél, miután egy APEH-vizsgálat fényt derített arra, hogy Kocsis István, a volt vezérigazgató a szolgálati Audi mellett egy 20 millió forintos Mitsubishi terepjárót is vetetett magának annak idején az állami cég pénzén. A vizsgálat most kiderítette, hogy egy harmadik, full extrás Range Rover terepjárót is vettek neki 25 millióért, ezt a Köztársasági Őrezredre testálta az MVM a vezérváltás után.

A Blikk tavaly novemberben írta meg, hogy az MVM volt, a BKV jelenlegi vezérigazgatójának „újabb stiklijére” derített fényt egy APEH-vizsgálat. A napilap értesülése szerint Kocsis nem érte be egy full extrás Audi A6-ossal, egy 20 millió forint körüli értékű Mitsubishi terepjárót is vetetett magának 2005-ben az állami cég pénzén. Kocsis akkor úgy reagált, hogy az MVM vezéreként sokfelé kellett utaznia az országban, és ha a terepviszonyok úgy kívánták, akkor a terepjárót használta. Cáfolta a napilap értesülését, hogy a felesége használta volna a terepjárót.

Úgy tudjuk, hogy az ügyben megindított belső vizsgálat most újabb luxusterepjáróra bukkant az MVM könyvelésében. A volt vezérigazgató 2008. elején újabb terepjárót vetetett magának több mint 25 millió forintért: egy full extrás Range Rovert, fűthető bőrkormánnyal, érintőképernyős műholdas navigációval, közel 300 lóerős motorral.

SZT9140

Megkeresésünkre a BKV Sajtóosztálya azt közölte, hogy Kocsis 2008. márciusában leadta a Mitsubishit az MVM-nek, és csak ezután vette át a Range Rovert, vagyis a két kocsi együttesen nem volt a vezérigazgató használatában, mivel a lecserélt Mitsubishit az MVM értékesítésre átvette tőle. Az MVM Sajtóosztálya szerint viszont a Range Rover már 2008. januárjában megjelent az MVM nyilvántartásában, míg a Mitsubishit csak május végén adták el.

A Range Rovert Kocsis távozása után, 2008. nyarán az MVM új vezetése „annak speciális jellegére való tekintettel” átadta a Köztársasági Őrezrednek tartós használatra. A Köztársasági Őrezred szóvivője megkeresésünkre azt közölte, hogy a gépkocsit külföldi kiutazások alkalmával, továbbá a hazai védett személyek meghívására hazánkba látogató külföldi delegációk szállítására, illetve biztosítására, valamint egyéb szolgálati igénybevételre használja a Köztársasági Őrezred.

Range, a SUV-isten

A Land Rover a legjobb terepjáró (sokak szerint, más sokak szerint pedig bőven akadnak jobbak is), de angol autó, ergo szétesik, elromlik, nyűg használni. A Range-Rover pedig a luxus-Land, utastere fényűző anyagokkal teli, az extralista elolvasása alatt elkopik az egér scrollgombja. Tehát még jobban bedöglik, tenné hozzá a cinikus.

Range Rover 3.6 tdv8 vogue
Range Rover 3.6 tdv8 vogue

Egy a Kárpátokban zajló összehasonlító teszt tökéletesen ellentmondott a hiedelmek egyik részének, és nem a terepjáró-képességet illetőekre gondolok ezzel. Öt autó közül egyedül a Range bírta végig a túrát hiba nélkül, amiből a lefutott kilométerszám ismeretében nem szabad messzemenő következtetéseket levonnunk, de elgondolkodtató. A Mercedes ML-ből kifogyott a motorolaj, a BMW X5-ösben kimúlt a hátramenet, a Volkswagen Touaregnek bedöglött a klímaberendezése, a Volvo XC90-nek pedig szétesett az első futóműve.

A Range pedig fenségesen, kényelemben gyűrte maga alá a Kárpátok szikláit, és valóban ez volt az az autó, amelyiknél szinte semmit se kellett matekolni, hogy elmenjen egy-egy rázósabb szakaszon. Nem mellesleg ez volt a legtágasabb, a legkényelmesebb, a legízlésesebben kidolgozott - ha van terepjáró, amelyik közelébe jut a Rolls-Royce-élménynek, akkor ez az. Nem véletlen, hogy drága, az sem véletlen, hogy Omanban és Szaúd-Arábiában oly népszerű a gazdagok körében. Ha valami, hát a Range Rover igazi autó-ikon.

Csikós Zsolt (Totalcar)

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!