Ilona
15 °C
29 °C
Index - In English In English Eng

Mi lesz a reálhozammal, ha nem jók az adataink?

2011.08.11. 16:34 Módosítva: 2011.08.11. 16:34

A magánnyugdíjpénztárak akkor járnak el megfelelően, ha a tagi kifizetés utalásával kapcsolatosan eleget tesznek a volt pénztártag adatpontosítási, módosítási kérelmének, és annak megfelelően ismételten gondoskodnak a tagi kifizetés teljesítéséről a végső jogszabályi határidőn belül - áll a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) közleményében, amelyet csütörtökön juttatott el az MTI-nek.

A közleményben a PSZÁF rögzíti: a közelmúltban számos jelzés érkezett a felügyelethez amiatt, hogy az állami társadalombiztosítási (tb) rendszerbe visszalépett volt magán-nyugdíjpénztári tagoknak a tagi kifizetéssel kapcsolatos lakcím vagy bankszámlaszám változási bejelentését egyes magánnyugdíjpénztárak elutasították. Utóbbiak arra hivatkoztak, hogy - a tb-rendszerbe történő átlépéshez kapcsolódó eljárási szabályokról szóló kormányrendelet előírása alapján - 2011. május 31-ig volt lehetőség a kifizetési adatokkal kapcsolatos nyilatkozattételre.

Ezzel párhuzamosan a Magyar Posta jelezte, hogy több esetben téves vagy pontatlan címzéssel érkeztek a postahelyekre a kifizetési utalványok, így azokat nem lehetett kézbesíteni.

Hibás adatok pontosítása, illetve az életkörülmények - a pénztárnak a volt tag által bizonyított - megváltozása (a lakcím, bankszámlaszám megváltozása, az önkéntes nyugdíjpénztári tagság megszűnése, más önkéntes pénztárba való átlépés) esetében a PSZÁF álláspontja szerint a magánnyugdíjpénztár akkor jár el a jogalkotói szándéknak megfelelően, ha a tagi kifizetés utalásával kapcsolatosan eleget tesz a volt pénztártag módosítási kérelmének, az adatváltozást befogadja, és annak megfelelően ismételten gondoskodik a tagi kifizetés teljesítéséről a végső jogszabályi határidőn belül.

A volt pénztártagok háromnegyede megkapta a reálhozamot a nyugdíjpénztárától, vagy a napokban kapja kézhez - nyilatkozta korábban az InfoRádiónak a Stabilitás Pénztárszövetség elnöke. Bába Julianna közölte: sokan vannak, akik most adnák meg a számlaszámukat, vagy a helyes lakcímüket, de a jogszabály szerint újrautalásra, vagy címmódosításra nincs lehetősége a pénztáraknak, amelyek ezért kérik a Nemzetgazdasági Minisztériumot, hogy jogszabályi módosítással legyen lehetőségük az utalások újraindítására ezekben az esetekben.