ING: Nincs visszafizetési kötelezettségünk

2011.06.06. 16:59 Módosítva: 2011.06.06. 17:00
Az ING Nyugdíjpénztár mindig a tagok érdekeit szem előtt tartva és a törvényi előírásoknak megfelelően jár el – közölte az ING a hétfőn megjelent, állítólag kárt okozó gazdálkodásukról szóló híreket. A PSZÁF szerint négy magánkassza milliárdos károkat okozott a tagoknak. Az ING perben vitatja a felügyelet határozatát.

"Az ING Nyugdíjpénztár a pénzügyi válság ellenére is jelentős reálhozamot biztosított tagjai részére" – olvasható az ING közleményében. A magánkasszája miatt a PSZÁF által elmarasztalt ING közölte azt is: "a reálhozamok pontos mértékéről az ING a tagjait a jogszabályban meghatározottak szerint tájékoztatja. A teljes időszak alatt az ING-nél lévő (azaz nem másik pénztártól az ING-hez átlépő) tagok már 3 héten belül tájékozódhatnak pontos, személyes reálhozamukról az ING lakossági portálján".

Az ING Nyugdíjpénztár a magyar kötvényeket és részvényeket közvetlenül vásárolta, a külföldi - több száz különböző értékpapírt tartalmazó - befektetéseit a költséghatékonyság és a befektetési korlátok figyelembevételével befektetési alapokon keresztül eszközölte, olvasható a közleményben. Az ING Nyugdíjpénztárak az egyes években a mindenkor hatályos törvényi maximum alatti vagyonkezelési díjat fizették portfoliókezelőjük részére a kezelésre átadott vagyon után.

Az ING Nyugdíjpénztárat érintő, szóban forgó PSZÁF határozattal kapcsolatban közigazgatási bírósági eljárás folyik. Jelenleg az ING-nek semmilyen (vissza)fizetési kötelezettsége nincs a tagjai felé."

A Napi Gazdaság hétfőn írta meg, hogy a PSZÁF négy pénztárnál talált olyan jeleket, miszerint azok kárt okoztak tagjaiknak. A felügyelet szerint aAz Aegon-, az AXA-, az ING- és az OTP-kassza a befektetéseinél nem a tagok érdekeit képviselte. Az Aegon tudomásul vette a felügyelet megállapítását és a kérdéses összeget jóváírta a tagok számláján, a többi pénztár vitatja a felügyelet megállapításait.