1,4 milliárdot költöttünk csokimikulásra

2012.11.06. 11:33

A decemberi ünnepek szezonális édességeiből mintegy két és fél milliárd forintért, közel 700 tonna szezonális édességet vásároltak a fogyasztók az élelmiszerboltokban legutóbb november-január során. Az előző évi hasonló időszakhoz képest értékben négy százalékkal nőtt a forgalom, mennyiségben pedig három százalékkal csökkent. A fogyasztók legjobban kedvelik a csokoládéból készült mikulásfigurákat, amelyekre az eladások több mint fele jutott. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

Mikulás napi és karácsonyi édességekre kiadott pénzükből a fogyasztók 53 százalékot, 1,4 milliárd forint körüli összeget költöttek csokoládé mikulásra, a tavalyi szezonban – tájékoztat Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. Biztosan tartja második helyét a hagyományos mikulás-csomag, értékben 14 százalékos piaci részaránnyal. Népszerű az adventi naptár is, amelynek piacrésze 11 százalékot ért el, értéket tekintve tavaly is, tavalyelőtt is.

Nagyobb lett a kereslet a kisebb forgalmú egyéb figurák, karácsonyfára akasztható figurák és speciális csomagok iránt. A három termékcsoport együttes piaci részaránya – érték szempontjából - 16 százalékra emelkedett a tavalyi szezonban, az előző évi 13 százalékkal szemben.

Amíg értékben emelkedett, addig mennyiség szempontjából a tavaly eladott, közel 700 tonna édesség 3 százalékkal kevesebb, mint az egy évvel korábbi szezonban.