no

A Tescón keresztül juthatnak Hong Kongba a kis magyar cégek

2012.11.21. 15:38
Magyarországon kezdte meg a Tesco a globális beszállítói fórumsorozatát, ami után a brit cég három kontinensre kiterjedő hálózatát használhatják fel a világpiacra lépéshez a legfelkészültebb magyar cégek.

Magyarországon is globális beszállítókat keres a Tesco Group, amely itthon jövőre ezer új munkahely létrehozását tervezi. A cég nemzetközi beszerző csapata a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) segítségével szervezett exportfórumon 22 kis- és közepes magyar vállalkozás mutatkozhatott be.

A Tesco nyitott felénk

Danny Wong, a Tesco Hong Kong beszerzési vezetője elmondta, hogy az exportfórumot ők kezdeményezték, és Európában elsőként Magyarországon tartottak ilyen rendezvényt. Céljuk a helyi gyártók segítése abban, hogy kilépjenek a globális piacra a Tesco három kontinensen - Európa, Ázsia, Észak-Amerika - jelen lévő hálózata segítségével.

A Tesco a világ harmadik legnagyobb kiskereskedelmi lánca több mint 6200 áruházzal, beszállítóik 65 milliós vevőkört érhetnek el 13 olyan országban, amelyek a világ GDP-jének 65 százalékát adják - közölte a beszerzési vezető. A nemzetközi cég Magyarországon is beszállítókat keres, érdeklődésük középpontjában főleg elektronikai cikkek, játékok, irodaszerek, kertészeti és sportcikkek állnak. Danny Wong a magyar cégekkel folytatott kezdeti tárgyalásokat ígéretesnek nevezte.

Nekik is jó lenne, ha lenne nálunk növekedés

Magyarországon a központban végrehajtott beruházás révén, illetve meglévő üzletek fejlesztésével jövőre ezer új munkahelyet terveznek - mondta Kamal Chauhan, a Tesco Global Áruházak Zrt. iparcikk-kereskedelmi igazgatója, hangsúlyozva: céljuk az, hogy továbbra is hozzájáruljanak a magyar gazdaság növekedéséhez, hiszen, "ami jó Magyarország számára, az jó a Tesco számára is".

A Tesco mindig is elkötelezett volt a hazai beszállítók felé, jelenleg 1500 beszállítójuk közül 1300 magyar - mondta Kamal Chauhan -, akiket segíteni szeretnének abban is, hogy a nemzetközi áruházláncon keresztül elérjék az exportpiacokat is. A vállalkozások ilyen irányú fejlesztésével három-öt év távlatában szeretnének nettó exportőrré válni. A kis- és közepes vállalkozásokkal külön csapat foglalkozik, az eddigi eredmények biztatóak, az idén mintegy megduplázták a helyi beszállító kkv-k forgalmát.

Dobos Erzsébet, a HITA elnöke arról tájékoztatott, hogy a november 20-21-én megrendezett fórumon részt vevő cégek négy ágazatból - elektronika, műanyaggyártás, papír- és textilágazat - érkeztek. Az eddigi visszajelzések pozitívak, minden remény megvan arra, hogy minél több magyar cég a multinacionális vállalat beszállítójává váljék. A HITA elnöke kiemelte, hogy a Tesco az egyik legnagyobb brit befektetőként közel 22 ezer embernek ad munkát, és 1300 magyar beszállítóval áll kapcsolatban, főleg az élelmiszerágazatból.

Egyébként mi közben keményen ütjük őket

A Tesco mindemellett visszafogott az új magyarországi beruházásai és munkahelyteremtése kapcsán. Az európai válság mellett ebben komoly szerepet játszik az is, hogy új üzletet hiába akartak nyitni, a plázastopot elsősorban ellenük találták ki. És nem érdemes elfelejtkezni a kiskereskedelmi különadóról sem, amit pedig a külföldi cégek ellen hozott a kormányzat.  Épp most adott két hónapot az Európai Bizottság ennek a megváltoztatására, mivel súlyosan diszkrimantiívnak ítélik meg a törvényt.