Barbara, Borbála
1 °C
7 °C

Óriások léphetnek be a magyar online kereskedelembe

2012.12.05. 07:50

Két fejlemény tűnik biztosnak a jövő évi online kiskereskedelemmel kapcsolatban Magyarországon, írja a Napi Gazdaság. Az egyik, hogy az Amazon.com 2013-tól Magyarországot és Romániát is ellátja a szlovák disztribúciós központjából, a másik, hogy a Tesco Global Áruházak Zrt. az év első felében beindítja virtuális áruházát.

Mindkét cég igazi mamutnak számít a magyar piacon, színre lépésük alapjaiban változtatná meg a fogyasztók netes vásárlási szokásait. Hab a tortán, hogy a Media Markt is tervezi a piacra lépést, ám a Tescóhoz hasonlóan semmilyen részletet nem árultak még el a cég magyarországi webes terveiről.

A trend a magyar webes kiskereskedelemben a két számjegyű növekedés. Idén 16 százalékos erősödés mutatkozott és a piackutatók jövőre is hasonlóra számítanak, ám egyelőre senki sem korrigál az új piaci belépők lehetséges hatásával.

Tavaly a piac 160 milliárd forint körül alakult, ami a teljes magyar kiskereskedelem üzemanyag nélkül számolt forgalmának valamivel több mint két százaléka. Ez egy gyenge évközi hónap kiskereskedelmi összforgalmának alig fele, ráadásul jelentős része az év végén, november−decemberben generálódik.

A piac tavaly 16−18 milliárd forinttal bővült. Az ereje egyelőre nem a számokban mérhető, hanem az információ tartalmában. A vásárlók jelentős része a tartós fogyasztási cikkekre szánt hagyományos költéseihez szinte minden esetben használja a netet, főként az árak összehasonlításához, illetve a termékek műszaki tartalmának vizsgálatához.

"Az új szereplők megjelenése várhatóan ösztönzi a piacon már jelen lévő webáruházakat, hogy még jobb minőségű szolgáltatásokat nyújtsanak" − mondta a lapnak Palocsay Géza, az Árukereső.hu operatív igazgatója. A hazai online áruházak szolgáltatási színvonalának emelkedése a piac tisztulásához is vezet − tette hozzá −, ez pedig növeli a vásárlói bizalmat és így az internetes kereskedelem hosszú távon újabb online vásárlói kört szólíthat meg. A nagy és ismert márkák megjelenése további széles réteget képes az e-kereskedelem felé terelni, ami hatalmas előnyt jelent minden piaci szereplőnek.