Zsuzsanna
-1 °C
10 °C
Index - In English In English Eng

Lehalt az OTP netbankja

2012.12.19. 17:00

Szerda délután elérhetetlenné vált az OTP netbankszolgáltatása, az OTPdirekt. A belépő oldalon mindössze az áll: „Technikai okok miatt az OTPdirekt internetbanki szolgáltatás nem elérhető. Az okozott kellemetlenségért szíves elnézésüket kérjük!"

Olvasóink kedd délután 4 óra körül tapasztalták a fennakadást.

Az OTP kommunikációs osztálya szerda délután fél 6-kor közölte, hogy a leállásnak műszaki meghibásodás az oka, aminek elhárításán folyamatosan dolgoznak. Azt ugyanakkor nem tudják előre jelezni, hogy mennyi ideig áll még a rendszer.

„Amennyiben ügyfeleink közül bárkinek problémát okoz az internetbank leállása, panaszlevéllel fordulhat ügyfélszolgálatunkhoz. A panaszt kivizsgáljuk, indokolt esetben a keletkezett kárt megtérítjük" – közölte az OTP.

Este 10 órakor a szolgáltatás még mindig nem működött, az OTPdirekt belépőoldalán azonban a bocsánatkérés helyett új üzenet jelent meg, ami - anélkül, hogy magyarázatot adna a leállásra - egy "új internetes támadási módszerre" hívja fel a figyelmet:

Figyelemfelhívás internetbankot használó banki ügyfelek részére - új Internetes támadási módszer terjedése

A Bankszövetség által kiadott közlemény szerint számítógépes hackerek Európában és most már hazánkban is egy új módszerrel próbálják meg a banki ügyfelek számláit jogtalanul megterhelni. A bűnözők a nem megfelelő védelemmel rendelkező ügyfelek számítógépe, okostelefonja felett egy kémprogram segítségével átveszik a teljes felügyeletet, miután az ügyfél bejelentkezik az internetbankba. Ezt követően egy adategyeztetésre felhívó és az ügyfél türelmét kérő üzenetet jelenítenek meg, miközben a háttérben jogosulatlan pénzátutalásokat kezdeményeznek.

Felhívjuk figyelmét, hogy az OTP Bank adategyeztetést kérő üzenetet nem jelenít meg honlapján, vagy internet banki rendszerében, az ilyen kérés mindig csalárd próbálkozás.

A visszaélések odafigyeléssel és a számítógép megfelelő védelmével (jogtiszta és biztonsági szempontból folyamatosan frissített operációs rendszer, naprakész vírus és kémprogram védelmi megoldás használata, tűzfal használata, stb.) megakadályozhatóak.

Kérjük, hogy ha az internetbank használata során a szokásostól eltérő működést tapasztal (pl. adategyeztetésre történő felhívás jelenik meg, amely alatt a szolgáltatást nem tudja használni, vagy a megszokottól eltérő képernyőelem, beviteli mező jelenik meg, netán indokolatlan SMS hitelesítésre kérik fel), vegye fel a kapcsolatot bankunkkal a 3666-666 telefonszámon vagy az informacio@otpbank.hu címre küldött emailben.

A figyelmeztetés egyébként már napokkal a leállás előtt is olvasható volt a bank online felületén, a december elején történt nyugat-európai, több tízmillió eurós online bankrabláshoz hasonló esetekre igyekszik felhívni a figyelmet, de a mostani leálláshoz aligha van köze.