A KFC bocsánatot kért a kínaiaktól

2013.01.11. 16:28

Bocsánatot kért a Kentucky Fried Chicken (KFC) cég a kínai fogyasztóktól, miután az elmúlt hetekben komoly visszaélésekre derült fény a vállalat ételeinek minőségét illetően.

"Minden problémát sajnálunk, és őszintén bocsánatot kérünk" - fogalmazott a KFC anyavállalata, a Yum Brands Kínáért felelős vezérigazgatója, Sam Su a Sina mikroblogon. A bocsánatkérést az tette szükségessé, hogy december végén a kínai központi televízió riportjában felfedte: a gyorsétteremlánc beszállítói olyan farmerektől vásároltak csirkehúst, akik hormonkeverékkel dúsították és tucatnyi antibiotikummal tömték az egészségtelen körülmények között tartott, éjjel-nappal etetett állatokat.

A Sanghaji Televízió később kiderítette: a rendszeres minőségellenőrzéseknek köszönhetően a KFC 2010 óta tudta, hogy beszállítói antibiotikummal kezelték az általa vásárolt csirkehúst Kínában, a vállalat mégsem jelentette az ügyet a hatóságoknál, sőt, továbbra is antibiotikumos csirkét vett.  A vállalat úgy fogalmazott, hogy a kérdéses beszállítók a felhasznált alapanyagok rendkívül kis arányát szolgáltatták, és velük a kapcsolatot már a riport napvilágra kerülése előtt megszakította, a kérdések tisztázására ugyanakkor teljes mértékben együtt fog működni a hatóságokkal.

A KFC az egyik legsikeresebb nyugati vállalat Kínában, elsősorban rendkívül jó, a kínai piaci igényeket felismerő és ahhoz alkalmazkodó üzleti stratégiájának köszönhetően. A cég Kína-szerte jelenleg több mint ötezer üzlettel rendelkezik, a rivális McDonald's-ot jóval megelőzve 39 százalékos részesedést élvez a gyorséttermek piacán. A Yum Brands bevételének 44 százaléka a kelet-ázsiai országból származik, a csirkehúsbotrány ugyanakkor a negyedik negyedéves eladásokon is érezteti hatását. Az előzetes becslések szerint a cég forgalma legalább 6 százalékkal esett vissza, az elemzők többsége ugyanakkor gyors talpra állást valószínűsít.