Több ezer kínai vett Rolls-Royce-t tavaly

2013.01.15. 17:15

A kínai piacon elért remek eredményeikről számolnak be a nyugati autógyártók, a Rolls-Royce és a GM bővíti hálózatát a kelet-ázsiai országban, derül ki sajtójelentésekből. A luxusautókat gyártó brit Rolls-Royce Motor Cars Ltd teljes eladásaiból a Kína 30 százalékkal részesedett, ez 3575 darab autót jelentett 2012-ben, nyilatkozta a cég vezetője a China Daily című lapnak.

Torsten Müller-Ötvös elmondta: a vállalat legnagyobb piaca továbbra is az Egyesült Államok, de Kína szorosan ott van a nyomában. Jelezte, bízik benne, hogy 40-50 darabos lemaradását Kína hamarosan behozza, és az idén ismét az első számú piac lesz. A cég jelenleg 15 bemutatóteremmel rendelkezik az országban, és a vezérigazgató utalt rá, hogy 2013-ban folytatják a bővítést, elsősorban a második vonalbeli városokban.

A General Motors Co vegyesvállalatai tavaly 2,84 millió autót és tehergépjárművet értékesítettek Kínában, 11,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A vállalatóriás, amely a Buickot, a Chevrolet-t, a Cadillacet, az Opelt, a Baojunt és a Wulingot kínálja, 3800 kereskedéséhez további 400-at kíván az idén nyitni. A világ legnagyobb autópiacán tavaly 19,4 millió személyautót, illetve haszongépjárművet értékesítettek, a szakemberek 2013-ban 5-8 százalékos bővülésre számítanak. Ez az év végére 21 millió új autó eladását jelentené. A kínai autópiac 2020-ra érheti el a 30 milliós szintet.