Judit
3 °C
7 °C

Budai a magyar tejet is reklámozná

2013.04.08. 15:27

A dinnyéhez és az almához hasonlóan a magyar tej fogyasztásának növelésére is promóciós kampány kezdődik a közeljövőben, mondta Budai Gyula, a Vidékfejlesztési Minisztérium államtitkára hétfőn az MTI-nek.

Szerinte a magyar tejágazat megerősítése a cél, mielőtt várhatóan 2015-ben megszűnik az unióban a tejkvóta-rendszer. Az államtitkár azután beszélt erről, hogy egyeztetett a tejágazat és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara vezető tisztségviselőivel a tejágazat helyzetéről és az ágazat stabilizálásáról.

Istvánfalvi Miklós, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke elmondta, hogy a múlt évben kezdődött egyeztetések eredménye máris kézzelfogható, mivel a tejfelvásárlás 6 százalékkal emelkedett az elmúlt időszakban.

Most összesen 253 ezer tejelő tehén van Magyarországon, a tejtermelés éves szinten mintegy 1,6 milliárd litert tesz ki, míg a magyar feldolgozók által felvásárolt tej mennyisége 1,3-1,4 milliárd liter. A tej terméktanács elnöke szerint a termelői ár kissé emelkedett a múlt évben, de az önköltség növekedése is jelentős, mintegy 20-25 százalék volt.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?