Gyöngyi
6 °C
13 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Tovább esik a nyomtatott lapok piaca

2013.04.09. 08:01

Nőtt az amerikai lapok előfizetési díjakból származó bevétele tavaly, miután többen kíváncsiak okos telefonokon, táblagépeken és laptopokon olvasható digitális kiadványaikra, de az összes bevételük így is visszaesett − derült ki az újságok szakmai szövetségének felméréséből, amelyet a piac 40 százalékát birtokló 17 lapkiadó megkérdezésével készítettek.

Az ilyen típusú bevétel öt százalékkal, 10,4 milliárd dollárra emelkedett 2011-hez képest − ezzel 2012 volt az első év 2003 óta, amikor nem kevesebbet, hanem többet fizettek az előfizetők a lapokért, írja a Napi Gazdaság.

Ez a plusz ugyanakkor nem tudta ellensúlyozni a nyomtatott sajtótermékek forgalmának visszaesését és a hirdetési bevételek hanyatlását, ezért a napilapok teljes bevétele két százalékkal, 38,6 milliárd dollárra morzsolódott le az elmúlt évben 2011-hez képest.

 

A hirdetési jövedelmek összesen hat százalékkal csökkentek. Ezen belül a nyomtatott napi és hét végi lapokban közölt reklámokból származó bevételek kilenc százalékkal, 18,9 milliárd dollárra zsugorodtak, miközben a mobil eszközökön és az interneten megjelenő reklámokból származó jövedelem öt százalékkal, 3,4 milliárd dollárra emelkedett.

A digitális bevételek összesen a teljes forgalom 11 százalékát tették ki 2012-ben, szemben az egy évvel korábbi 10 százalékkal. A lapkiadók 2,9 milliárd dollárt szereztek direktmarketing-publikációkból, további hárommilliárdot pedig olyan új forrásokból, mint például a tanácsadói szolgáltatás, amelyben vállalati marketingeseket avatnak be a hatékony reklámozás rejtelmeibe.