Salamon
12 °C
13 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A Ryanair mindenkit átejtett

2013.04.18. 14:51 Módosítva: 2013-04-18 14:53:39
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 15 millió forintra büntette a Ryanairt, mert a légitársaság a kedvezményes repülőjegyeket népszerűsítő kampányában valótlan tájékoztatást adott. Az is baj volt, hogy a szerződéses feltételeket nem fordította le magyarra.

A Ryanair a Malév csődje után, tavaly február 3. és 29. között tévében, rádióban és újságokban is futatta kedvezményes repülőjegyeket kínáló reklámkampányát.

A reklámokat a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) több szempontból is vizsgálta, majd arra jutott, hogy a cég atájékoztatásaiban nem megfelelő módon hívta fel a fogyasztók figyelmét a jegyvásárlással járó, a fogyasztók által jellemzően fizetendő járulékos költségekre, például az úgynevezett foglalási adminisztrációs díjra.

Egyes reklámokban ugyanis ez a díj nem szerepelt, ahol mégis, ott is a valósnál alacsonyabb összeggel. "A Ryanair azon állítása sem felelt meg a valóságnak, hogy a hirdetett kedvezményes jegyárak valamennyi Budapestről indított úticél esetében igénybe vehetők, mivel a kedvezményes jegyeket csak néhány, kampányonként eltérő, meghatározott úti célra lehetett igénybe venni." A GVH a fenti jogsértések elkövetéséért 15 millió forintos bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

A GVH súlyosító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés közel két hónapot ölelt fel, illetve az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét érintette.

Szintén súlyosbító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy a Ryanair nem először csapta be az utasait. Enyhítő körülmény volt, hogy a fogyasztókat nem érte jelentős kár, hiszen az előzőektől függetlenül is nagyon olcsón repülhettek a céggel. A Ryanair később önként módosította a reklámokat.

A GVH szerint az is tisztességtelen volt, hogy a szolgáltatás legfontosabb feltételeit március 29-ig sehol és semmilyen formában nem tette magyarul is hozzáférhetővé. Ezt a GVH azonban nem büntette, mert a cég ezen is változtatott.