Luca, Ottilia
-4 °C
3 °C

Óriási harc indult a kínai autós piacért

2013.04.21. 18:51

A hárommilliós eladási számért kel birokra egymással a General Motors és a Volkswagen az idén Kínában. A tét tulajdonképpen az elsőség a világ legnagyobb nemzeti autópiacán, ahol idén először haladhatja meg az teljes piaci forgalom a 20 milliós küszöbértéket úgy, hogy a piaci telítettség mértéke még csak töredéke az európainak és az amerikainak - idézi az Automotive News Europe autóipari szakmai hírportál a Bloomberg hírügynökség cikkét.

A General Motors Co. és a Volkswagen egyaránt hárommilliós eladási számot vetített előre az idei évre a sanghaji autószalonon. Mindkét vállalat nagyjából 2,8 millió autót adott el tavaly, miközben a GM előnye kevesebb mint egy százalékra zsugorodott. Tavaly a két utolsó negyedévben a Volkswagen megelőzte a General Motorst eladásokban, az idei első negyedévben azonban a GM érétkesített több autót.

Bob Socia, a GM kínai üzletág vezetője a vállalat "óvatos optimizmusának" hangot adva a piaci kondíciók megfelelő alakulása esetén elérhetőnek nevezte a hárommilliós eladási számot. A Volkswagen részéről pedig Jochem Heizmann, a kínai üzlet vezetője egy nappal korábban jelentette ki, hogy vállalata az idén elérheti, vagy akár át is lépheti a hárommilliós eladási küszöbszámot.

A Volkswagen 2015-igy egy harmadával, 90-re kívánja bővíteni Kínában kapható modelljei számát és 9,8 milliárd eurót (12,8 milliárd dollár) tervez gyártási kapacitásának 60 százalékos bővítésére fordítani 2018-ig. Nem könnyíti meg számára azonban céljai elérését az, hogy az ellene indított kínai médiakampány miatt vissza kellett hívnia 384 ezer 181 autót a sebességváltó javítására.

A GM 2016-ig 11 milliárd dollárt fordít kínai beruházásokra. A sanghaji autószalonon a vállalat 53 modellt vonultatott fel.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!