További Gazdaság cikkek
-
Új korszak jöhet, már a megállapodás is megszületett
- Bár az EU egyoldalúan erőlteti, egyelőre több sebből vérzik az átállás
- Lantos Csaba: Magyarország elvégezte a „házi feladatát”
- Kiderült, mikor érkeznek a 13. havi, emelt összegű nyugdíjak
- Megvan, melyik üzletek lesznek biztosan zárva december 24-én
Várhatóan 2015 nyarára fejeződik be az M85-ös főút Győr és Csorna közötti szakaszának építése, amely magában foglalja a Csornát elkerülő út megépítését is - közölte szerdán sajtótájékoztatóján a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője.
A 38 kilométer hosszú új nyomvonalon épülő 2x2 sávos gyorsforgalmú út építése Loppert Dániel szerint öt fő szakaszra bontható, eddig az Enesét elkerülő út épült meg, a 7 kilométeres útszakaszt 2011 decemberében adták át a forgalomnak. Hozzáfűzte: a következő a Győr és Enese közötti szakasz és a Csornát elkerülő szakasz lehet, hiszen mindkettőre eredménnyel zárult a közbeszerzési eljárás, így hamarosan indulhat a munka.
Január elején jelent meg az M85-ös gyorsforgalmi út Enese és Csorna, valamint Győr és Enese közötti szakaszainak építésére kiírt két közbeszerzési eljárás.
A fejlesztésnek köszönhetően gyorsul a Győr és Csorna között a közlekedés, valamint egy harmadik tender révén megépül a csornai elkerülő első szakasza, miáltal mentesül a jelentős részben kamionok alkotta tranzitforgalom egy részétől az évek óta az ország egyik legforgalmasabb városának számító Csorna.
Győr (az M1-es autópálya csomópontja) és Enese között 7 kilométernyi, Enese és Csorna közötti további 7 kilométernyi kétszer kétsávos utat kell megépíteni. Mindkét szakasz becsült értéke 8 055 000 000 forint, összesen tehát nettó 16,11 milliárdért épül meg a kétszer kétsávos gyorsforgalmi út.
Emellett elkészül a 6,3 kilométeres csornai elkerülő is, aminek a becsült értéke nettó 17,5 milliárd forint - írtuk januárban. A teljes gyorsforgalmiút-építés Győr és Csorna között – leszámítva az enesei, már kész elkerülőt – így várhatóan 33,61 milliárd forintba fog kerülni. Ez kilométerenként 1,68 milliárd forintos átlagos költséget jelent.
A fejlesztések a Közlekedés operatív program (Közop) keretében valósulnak meg, 85 százalékban uniós, 15 százalékban hazai forrásból.