Csórók az európaiak, szökik a H&M

2013.06.19. 10:45

Folytatódik a divatkereskedelmi lánc profitjának csökkenése: az idei üzleti év (december-február) első negyedévében tíz százalékot esett az egy évvel korábbihoz képest. a második negyedévben (március-május közöt) pedig 4,66 milliárd svéd korona (723,14 millió dollár) volt a profit az egy évvel korábbi 5,22 milliárd korona után.

A nyereségcsökkenés elsősorban arra vezethető vissza, hogy a megszorító intézkedések sújtotta európaiak körében gyengült a kereslet, ezért a társaság a vártnál nagyobb léptekkel terjeszkedik a tengerentúlon - főként az Egyesült Államokban és Kínában - és új márka bevezetését is tervezi.

A terjeszkedés költségei viszont megterhelték a vállalat pénzügyi mérlegét. A cég tavaly 327 üzletet nyitott világszerte, az idén további mintegy 350 átadását tervezi.

A cég szerdán nyilvánosságra hozott közleménye hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a folyó harmadik negyedév jól indult, június első 17 napjában az értékesítés 14 százalékkal volt nagyobb az egy évvel korábbinál.