Leáldozott a Barbie fénykora

2013.07.18. 08:27

Szomorú negyedévet zárt az amerikai Mattel Inc., a világ legnagyobb játékgyártója: hiába teljesített jól a vállalat néhány új termékcsaládja, a klasszikus játékok – a Barbie babák és a Hot Wheels játékautók – eladásainak visszaesése elnyelte a többiek növekedését – írja a Napi Gazdaság.

A nettó nyereség majdnem negyedével, 73,3 millió dollárra zsugorodott a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, az árbevétel néhány tizedszázalékkal, 1,17 milliád dollárra nőtt. Mindkét adat elmaradt a Wall Street Journalnek nyilatkozó elemzők várakozásától. Ennek tükrében jó hír, hogy a bruttó profitráta 51,3 százalékon stagnált. A profit csökkenéséhez egyszeri tételként hozzájárult bizonyos eszközök értékének leírása, de a cég nem közölte, milyen vagyonelemek értékcsökkenésről van szó pontosan.

A Mattel bevétele az elmúlt negyedévekben emelkedett, mivel jól fogynak az aranyos szörnyeket ábrázoló Monster High, a dundi amerikai kislányokra hasonlító American Girl és a pici babáknak szánt színes, strapabíró elemekből álló Fisher-Price játékai. Ezeknek köszönhetően a kislányoknak és kisfiúknak szánt termékeket kínáló divízió kissé növelni tudta bevételét, annak ellenére, hogy a Barbie- és a Hot Wheels-eladások 12, illetve hat százalékkal estek. (Az American Girl márka 14 százalékos pluszt könyvelt el.) A Mattelnek komoly fejfájást okoz az utóbbi időben, hogy az okostelefonok és más mobil elektronikus eszközök átalakították a gyerekek játszási szokásait.