Hedvig
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Nem bízik a jövőben a magyar

2013.07.24. 15:57

Bizakodóbb a globális átlagfogyasztó mint az előző negyedévben, itthon viszont kevésbé optimistán tekintünk a jövőbeli költéseinkre - derül ki a Nielsen kutatásából.

Az idei második negyedévi magyar mutató 41 pont lett, jóval elmaradva a 94 pontos globális átlagtól (ha a mutató 100 pontnál kevesebb, ott a fogyasztók pesszimisták).  Ezzel csak az olaszokat és a portugálokat hagyjuk magunk mögött a Nielsen 56 országot vizsgáló felmérésében, amely 29 ezer résztvevő alapján méri a fogyasztói hangulatot a világban.

Arra a kérdésre, hogy úgy érzik-e, hogy az országuk recesszióban van-e még, minden régió válaszolói az előző negyedévhez képest nagyobb arányban válaszoltak nemlegesen a latin-amerikaiakon kívül.

 

Az ázsiai/csendes-óceáni, az észak-amerikai és közel-keleti/afrikai térségben külön-külön is nőtt a fogyasztói bizalmi index (105, 96 és 91 pontos eredménnyel).

Európa 71 ponton stagnál, míg Latin-Amerika egy ponttal esett az előző negyedévhez képest. A legnagyobb növekedést Pakisztán produkálta: 11 ponttal 98-ra nőtt az ázsiai ország fogyasztóit jellemző index. A legnagyobb visszaesés Izrealt jellemzte, ami 11 pontossal csökkenéssel zuhant 83 pontos szintre.