Natália
2 °C
5 °C
Index - In English In English Eng

Megvan az ÁAK új vezetője

2013.08.01. 16:28

Börzsei Tibort nevezte ki az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. vezérigazgatójának a tulajdonosi jogok gyakorlásával megbízott MFB (Magyar Fejlesztési Bank) csütörtökön.

Nem is rúgták ki az elődöt

Az MFB korábban cáfolta az Index értesülését, miszerint az e-útdíj miatti botrányok miatt kellett volna az elődnek távoznia, s azt mondták, közös megegyezéssel váltak el. A gyanú továbbra is él, hogy akkor miért váltak meg azoktól a vezetőktől, Bakó Attilától és Horváth Róberttől, „akik áldozatos munkájának is köszönhető az e-útdíjrendszer sikeres bevezetése”.

Börzsei Tibor 46 éves közlekedésmérnök, vállalatgazdasági szakirányú közgazdasági mérnök, MBA. Huszonkét éve dolgozik, egyebek között közlekedési vállalatoknál (Budapesti Közlekedési Vállalat, Miskolc Város Közlekedési Zrt., DKV Debreceni Közlekedési Zrt.), illetve közlekedési járműgyártónál (OBUS Elektrik Innovációs Szolgáltató Kft.). A szakmai közéletben is vállalt feladatokat, például a Közlekedéstudományi Egyesületben és a Magyar Közösségi Közlekedési Szövetségben. Új beosztásába a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatói posztjáról érkezik – áll az MFB közleményében.

Kínos hibák a rendszerben

Az e-útdíjrendszernek már az előkészületei sem mentek gördülékenyen, az indulás napján viszont többször is összeomlott az egész rendszer. Az autópályakezelő szerint túlterheléses támadás érte őket, ám a hiba elhárítása után is zavarokra panaszkodtak a fuvarozók. Volt olyan is, ahol ugyan előre kifizették az útdíjat, de a keret váratlanul lemerült, és amikor újra fizetni próbáltak a kamionosok, a legközelebbi értékesítési helyen nem működő automata fogadta őket.

Sokak szerint a rendszer rosszul számláz, és így összességében milliókkal károsítja meg a fuvarozókat. A Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ) a rendszer átmeneti leállítását is kérte. A panaszok szerint az útvonaltervező térkép hibái miatt pontatlan az útvonaltervezés és a díjkalkulátor, ez pedig lehetetlenné teszi a pontos fuvarszervezést.

Az útdíjfolyószámlák mozgása számviteli szempontból szinte követhetetlen, gyakoriak a téves levonások, melyeket nem korrigálnak, az ügyfélszolgálatok pedig nem képesek kezelni, orvosolni a tömeges panaszokat. Az ÁAK-nál vezetett egyenleg banki átutalással való feltöltése több mint egy munkanapot vesz igénybe.