A Pöttyös lenyomta a Google-t
Nagy nemzetközi márkák uralják a magyarországi márkarangsort, de az élen a Pöttyös végzett, megelőzve a Facebookot és a Google-t – derül ki a Millward Brown nemzetközi piackutató a kutatásából.
A legkedveltebb márka 2013-ban a Pöttyös lett, az összesített TOP10-be a klasszikus magyar márkák közül a Pick és a Szentkirályi került még be. A dobogósok után rendre a Milka, a T-Mobile, a Pick, a Vodafone, a Danone, a Coca-Cola és a Szentkirályi következik.
A kutatásból kiderül, hogy a férfiaknál a Pick és az Unicum mellett jó néhány sörmárka, míg a nőknél a Milka-Danone-Ariel trió szerepelt az összesített eredménynél kedvezőbben. Érdekesség, hogy a szinglik körében a Facebook a "csúcsmárka", illetve az is figyelemreméltó, hogy a hazai tőzsdei favoritok jellemzően megosztóak: az OTP és a Mol például egyaránt kapott hideget-meleget.
A rangsor elsősorban fogyasztói ragaszkodást fejez ki. "Mondhatjuk, hogy az a márka, amelyik előrébb van, közelebb áll a fogyasztók szívéhez. Szól arról, hogy kiket nem cserélnénk el szívesen, melyek azok a márkák, amelyeket akkor is szeretnénk a közelünkben tudni, akkor is szeretnénk találkozni velük, ha minden megváltozik körülöttünk" - idézi a kutatásról szóló közlemény Virágh Miklóst, a Millward Brown ügyfélkapcsolati vezetőjét.