Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMA magyar reklámok ötöde jogsértő, és tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal él. A legtöbb problémás hirdetés a szórólapokon, plakátokon és a reklámújságokban jelenik meg – derül ki a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) legújabb jelentéséből.
Az akciós hirdetések fele átverés, nem igaz a „99 százalékos gyógyulási arány”, de a „magyar termék” sem mindig annyira magyar. Szexfronton viszont javult a helyzet.
Az NFH összesen 1890 reklámból 366-ban talált jogsértést: megtévesztették a fogyasztót, valótlanul tájékoztattak, vagy elhallgattak információt. A hirdetők sokszor nem tüntetik fel szabályosan és egyértelműen
Az akciós hirdetések a legproblémásabbak, több mint felük (55 százalékuk) jogsértő, vagy egyszerűen nem is létezik az akciós termék vagy szolgáltatás. Dohánytermékek reklámozása esetén 33 jogsértést találtak, és egy esetben kátrány-, nikotin-, szén-monoxid-tartalom feltüntetésével kapcsolatos átverést. 82 alkoholtartalmú reklámból 29 esetben büntették a sajtótermék címlapján megjelent, magazinokban közzétett és egyéb törvényi tilalmakba ütköző alkoholreklámokat. 13 esetben nem engedélyezték szerencsejátékok reklámozását.
11 alkalommal állapították meg szexuális ingerkeltésre alkalmas termék tiltott reklámozását újságokban és internetes hirdetésekben, ez kedvezőbb eredmény az elmúlt évekhez képest. Szexuális szolgáltatás reklámjával, terhességmegszakítást hirdető reklámmal nem találkoztak.
A kifogásolt reklámok aránya nem változott az előző évhez képest: továbbra is körülbelül minden negyedik reklám jogsértő.
A fogyasztóvédelmi hatóság elég gyengén sikerült tanulmányát itt tekinthetik meg.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM