Aliz
7 °C
12 °C
Index - In English In English Eng

Nyereményjátékkal trükközött a Vodafone

2013.12.06. 16:06
A Vodafone a „Töltsd fel és nyerj!” promócióhoz kapcsolódó „Autós” játékokról küldött sms-ekben megtévesztő tájékoztatásokat adott a nyerési esélyekről a Gazdasági Versenyhivatal szerint. A feltételek közt némileg elhallgatták, hogy pontosan kik nyerhetnek – hiába húzták ki a nyerteseket, egyikük sem kaphatta meg az autót. A mobilcég 50 milliós bírságot kapott.

A Vodafone a „Töltsd fel és nyerj!” akcióhoz kapcsolódóan tavaly szeptemberben „Autós” játékot hirdetett, mely során négy alkalommal egy-egy autó volt a fődíj (két VW Polo, MINI Cooper, BMW1), vagy vigaszdíjként kisebb pénzösszeget sorsoltak ki. Valamennyi feltöltőkártyás előfizető részt vehetett a nyereményjátékban, csak nem mindenki nyerhetett.

Vegyél részt, csak nem nyerhetsz

A Vodafone jó néhány sms-t küldött előfizetőinek, amikben egyebek mellett azt írták, hogy kizárólag azok nyerhetik meg az adott héten kisorsolásra kerülő autót, akik azon a héten minimum 3 ezer forinttal feltöltötték a kártyájukat. Az sms viszont semmilyen módon nem utalt arra, hogy a játékban nem csupán azok vehetnek részt, akik az adott héten feltöltötték az egyenlegüket, így a fogyasztók nem kaptak reális képet a nyerési esélyeikről.

A nyereményjátékkal kapcsolatban bővebb tájékoztatás a Vodafone honlapján volt elérhető, azonban erre nem mindegyik sms-ben hívták fel a figyelmet. Azok az sms-ek, amelyek utaltak a Vodafone honlapján megismerhető további információkra, azok sem hívták fel a figyelmet arra, hogy csak a honlapon olvasható bővebb tájékoztatás a játék részleteiről, többek között arról, hogy pontosan mely előfizetői kör vesz részt a sorsoláson.

Végül senki se nyert autót

Mivel a játék végén kisorsolt személyek egyike sem rendelkezett 3 ezer forint feletti feltöltéssel az adott héten, a négy héten át tartó „Autós” játékok keretében egyetlen alkalommal sem adtak át nyereményautót. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Vodafone a játékok során nyújtott tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért 50 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

A bírság meghatározásánál a GVH súlyosbító körülményként értékelte többek között azt, hogy az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét elérte, valamint azt, hogy a GVH korábban már több alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.