3 millió forintra büntette a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Magnavital mágneses készülékeket forgalmazó Wellnet Kft.-t, mert a termék népszerűsítése során olyan egészségre gyakorolt hatásokat és gyógyhatásokat tulajdonított, melyeket nem tudott igazolni, derül ki a GVH közleményéből.
A vállalkozás 2010. augusztus 1. és 2013. február 22. között reklámozta készülékeit azzal az üzenettel, hogy a termék használatával számos betegség hatékonyan kezelhető, orvosolható, megelőzhető. A GVH eljárásában a vállalkozásnak olyan bizonyítékot kell bemutatnia, amely minden kétséget kizáróan igazolja a hirdetésben szereplő állítások valódiságát.
A vállalkozás állításait fogyasztói tapasztalatokra alapozta, azonban a GVH gyakorlata alapján nem tekinthetők tudományos bizonyítéknak a pozitív terméktapasztalatok, a betegektől és kezelőorvosaiktól származó vélemények. A cég további érvei pedig arra vonatkoztak, hogy a pulzáló mágneses térnek milyen biológiai és fiziológiai hatása van az élő szervezetekre, és nem arra, hogy maga a termék milyen hatást vált ki.
A reklámokban megjelenő tájékoztatások alapján a fogyasztók továbbá arra a következtetésre juthattak, hogy az eredeti árnál kedvezményesebben vehetik meg a készülékcsalád tagjait. A vizsgálat során kiderült, hogy valójában a feltüntetett „eredeti áron” nem értékesítettek egyetlen terméket sem, így a fogyasztók valójában nem kaptak semmilyen árkedvezményt a készülék megvásárlásakor.