Hidegen hagy minket, ha lejárt a termék

2013.12.11. 16:03

A válaszadók több mint fele, azaz 55 százaléka nem foglalkozik azzal, ha lejárt terméket talál a polcon, szó nélkül visszateszi a többi közé - írja az Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) online felmérésére hivatkozva.

42 százalékunk ennél jóval tudatosabban cselekszik, még a helyszínen szóvá teszi, hogy van egy kis gond. Telefonos bejelentésig, és ezzel a hivatalos kivizsgálás kérvényezéséig azonban csak a válaszadók elenyésző hányada, alig 3 százaléka jut el. A vizsgálat nem tárta fel, hogy a vásárlók miért nem vállalják fel az üzletben a hiba jelzését, holott a probléma kezelésének ez lenne a gyors és legegyszerűbb módja.

Az a legrosszabb, ha nem teszünk semmit- mondta Zoltai Anna, a Nébih osztályvezetője. A Nébih ingyenesen hívható zöld számán (06 80 263 244) bárki bejelentheti, ha élelmiszerbiztonsági szempontból bármiféleképp kifogásolható termékkel találkozik. Ez különösen akkor fontos, ha az üzletben hiába szólt emiatt, nem csináltak semmit. A hivatal a bejelentést követően 48 órán belül kivizsgálja az ügyet, és a terméket minél előbb kivonja a forgalomból.