És akkor jött a hárommilliós villanyszámla

2014.02.07. 15:15

Közel hárommillió forintról állított ki számlát az Elmű egy nyugdíjas párnak, akik állításuk szerint mindeddig rendesen fizették a csekkeket, írta a Blikk.

Amikor a pár jelentette a cégnél, hogy alighanem hiba történt, a társaság közölte, korábban elnéztek egy számjegyet a leolvasásnál, és az azóta felhalmozódott különbözetet kell most kifizetni. Ha nem fizetnek, kikapcsolják az áramot.

Törleszteni kezdték a 2 millió 970 ezer 682 forintot, de közben szóltak az Energiahivatalnak is, ahol ügyüket továbbították a fogyasztóvédelmi hatósághoz. Két eljárást is indítottak az Elművel szemben. Az egyik esetben már elsőfokú döntés született, 200 ezer forint bírságot róttak ki a vállalatra, ez ellen a cég fellebbezett.

Boross Norbert, a cég kommunikációs igazgatója a konkrét ügyről nem nyilatkozott a lapnak, de általánosságban elmondta, ha a hatóság eljárási hibát talál, büntetést szabhat ki. Ha viszont egy ügyfél a tartozását vitatja, annak jogosságát a bíróság ítéli meg.

A második eljárást azért indították a szolgáltató ellen, mert feltételezhetően rosszul rögzített adatok alapján állították ki a számlát. Amíg azonban az ügyben nincs ítélet, a pár törleszti a milliókat, hogy ne kapcsolják ki náluk az áramot.