Kormányközeli cég nyerte minden idők legnagyobb médiatenderét

2014.02.08. 14:35

Az IMG (Inter Media Group) nyerte a Magyar Nemzeti Bank 6 milliárd forintos keretösszegű kommunikációs kampányát – közölte a jegybank.

De miért?

Minél sikeresebb a hitelprogram, annál nagyobb pozitív hatást gyakorol a gazdasági növekedésre és az állami költségvetés bevételeire

 – indokolja a jegybank, hogy miért kell a kétezer milliárd forintos vállalati hitelprogramjának 0,3 százalékát egy kormányközeli médiacégnek szolgáltatásaire költenie, a mi pénzünkből. Ez minden idők legnagyobb magyar kommunikációs közbeszerzése, korábban még feleennyit sem költöttek ilyen célra egyszerre.

Nehezen érthető, hogy miért pont az NHP-t kell ilyen őrülten reklámozni, amikor nem kétséges, hogy az ingyenpénzért akkor is sorban fog állni minden cég, ha innentől egy szót se szólnának róla. Arról egyébként itt olvashat, hogy ezt a programot még 10 év múlva is szenvedni fogja az egész ország.

A mi pénzünkkel teletömött médiaügynökség

Az IMG rengeteg közbeszerzést nyert, legalább 10 milliárd forint elköltésére kapott megbízást a második Orbán-kormány hivatalba lépése óta. Ennek köszönheti, hogy magyar viszonylatban is kicsinek számító médiaügynökségből 2012 végére a piac egyik meghatározó szereplőjévé lépett elő - írta a hvg.hu egy tavaly év eleji összeállításában.

A cég többségi – 2013. január óta már egyszemélyes – tulajdonosának, Patonai Péternek évtizedekre visszanyúló kapcsolata van a Fidesz vezetőivel és a párt legfőbb gazdasági háttéremberének tartott Simicska Lajossal. Az IMG az állami hirdetések – és vele a pénz – jelentős részét ráadásul a Simicska és üzlettársai érdekeltségébe tartozó felületeken, óriásplakátokon, hirdetőoszlopokon, újságokban, rádiókban helyezi ki.