Átverés vagy marketingfogás a Hülye Starbucks?

2014.02.10. 11:40

Átverés vagy trükkös, de komoly marketinges húzás Ostoba Starbucks néven üzletet nyitni? Egyelőre Los Angeles lakossága sem tudja, de azért képes órákig sorban állni az üzlet előtt, csak hogy egy kávét kapjon.

A Dumb Starbucks nevű kávézóban minden olyan, mint bármelyik másik Starbucksban. Azonos a logó a homlokzaton és a papírpoharakon, tumblrező hipszterek ülnek az asztaloknál, és nyitás után órákig kell sorban állni. Az itallapon viszont vannak furcsaságok, például a Hülye Frappuccino, a Hülye Jegeskávé, vagy a Wuppy Duppy Latte. Illetve még valami lehetett furcsa a pénteken nyílt helyen: a Starbucks horribilis árai helyett több fajta kávét is ingyen, welcome drinkként lehetett kapni.

A furcsa nevű helynek hamar híre ment a Hollywood melletti városrészben, és az emberek azonnal elkezdtek fotózkodni vele, a szelfik és a találgatások ezzel el is árasztották a web2-t. Marketingfogás? Művészet? Vagy egy humorista bárja? – találgatták a helyiek és már meg is kötötték a fogadásokat, vajon hány nap alatt záratják majd be a helyet.

Hogy pontosan miről lehet szó, azt eddig a Los Angeles Times sem derítette ki. A Starbucksot megkérdezték a tréfáról, de a szóvivő lényegében nem árult el semmit. A Wall Street Journal állítja, a Hülye cégnek semmi köze az igazihoz.