Aliz
6 °C
14 °C

Anglia legpontatlanabb járata a Wizz Airé

2014.03.25. 12:53

A Budapest és Luton között közlekedő  Wizz Air járat késik a legtöbbet egész Nagy-Britanniában, hivatkozott a Travelweekly a Bott & Co. társaság számításaira.

A W62206-os számú járatnak tavaly június elseje óta pontosan 293-szor nem sikerült időben elindulnia. A késések 2 perc és 12 és fél óra között szóródnak, ha nem számolják bele az egyik teljesen törölt járatot. Így összesen 172 órát várakoztak az utasok.

  Ez a Bott & Co.-nak azért is érdekes, mert lap szerint a cég a késések után járó kártérítések specialistája. Szerintük 9 hasonló Wizz Air járat utasai kártérítésre lennének jogosultak az uniós légiközlekedési szabályozás alapján

Eszerint azok az unión belül repülő utasok, akiknek különleges hátráltató körülmények nélkül több mint három órát késik a gépe vagy nem engedik felszállni őket, 250 és 600 euró (78 és 188 ezer forint) közti kártérítésre jogosultak.

A Wizz Airnek pedig kilenc olyan járata is volt, ami három óránál többet késett: az időszaki rekorder a 2013. július másodikai , 12 óra 32 percet késő gép volt, de mondjuk a tavaly október 18.-i gép utasai is elég elcsigázottak lehettek az 5 óra 15 perces késés után. Különösen, hogy a Budapest-Luton út repülővel nagyjából 2 óra 20 perc. 

A Wizz Air szerint rosszul mérték

A Wizz Air közleményben reagált a járatát ért vádakra. Szerintük a mérés nincs rendben, mivel az angol iparági szabályozás szerint a tervezett indulás után legfeljebb 15 perccel induló járatok még nem számítanak későnek. Ráadásul szerintük ennek egy részét a repülésen behozzák, ugyanis az utasoknak nem az számít, hogy pontosan mikor indulnak, hanem hogy mikor érkeznek meg.

Így Lutonból induló 295 repülőjük (április elsején indult ugyanis a járat) 73,2 százaléka időben szállt fel, és 78,6 százalékuk időben érkezett meg Budapestre.  Hozzáteszik még, hogy Lutonból 28 járatot üzemeltetnek, amik 88 százalékos pontossággal közlekedtek 2013 novemberében, míg abban a hónapban a reptér légitársaságainak átlaga csak 87 százaléka volt.

 A Bott & Co. szerint a kontinens uniós állampolgárai inkább tisztában vannak az ehhez hasonló kártérítési jogaikkal, mint a britek, ezen szeretnének javítani.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?