Eluralkodott a sonka-potyautasság

2014.04.16. 10:03

Stabil a húsvéti termékek lelkes vásárlótábora Magyarországon, tízből négy család vásárol ilyenkor édességet, pénzt viszont egyre kevesebbet költenek erre – derül ki a GfK adataiból. A sonka főleg az idősebbek számára fontos, a fiatalabbak talán arra számítanak, hogy úgyis kapnak majd ajándékba.

Mint az alábbi ábrán látszik, a sonkavásárlók korösszetétele jelentősen eltér az ország többi részétől.

A húsvéti édességvásárlók aránya nem csökken – az utóbbi éveknek megfelelően a háztartások 40 százaléka vesz csokitojást és hasonlókat –, de ők mennyiségben egyre kevesebbet vásárolnak. Húsvéti ajándékcsomagot csak a háztartások egyötöde vásárol, ők viszont egyre többet költenek erre.