Erzsébet
1 °C
4 °C

Brüsszelhez fordulnak a médiaadó miatt

2014.06.12. 19:32

Az Európai Bizottsághoz fordul a reklámadó ügyében az Európai Kiadók Tanácsa (EPC) és a Kereskedelmi Televíziók Szövetsége (ACT). Azt kérik a a Bizottságtól, hogy vizsgálják meg a magyar hirdetési piacra kirótt terhet – írja az MTI.

Az EPC szerint a reklámadó tovább erodálja a sajtószabadságot Magyarországon, megbénítja a magyar médiaszektort, és különösen rosszul járnak vele a független hírszolgáltatók.

Ez a törvény egyike az Orbán Viktor által kezdeményezett, a médiát szorongató intézkedések sorozatának - írja közleményében az EPC, felidézve, hogy a 2010-ben elfogadott médiaszabályozás büntetést helyezett kilátásba kiegyensúlyozatlan tájékoztatás esetén, majd az Európai Bizottság jogi lépésekkel fenyegette meg Magyarországot, mire Budapest ígéretet tett, hogy a szabályozást összhangba hozza az európai normákkal.

Ross Biggam, az ACT vezérigazgatója szerint a bevétel 40 százalékát is elérő, túlzott adótétel óhatatlanul megkérdőjelezi, hogy képes-e a magyar piac elég befektetést vonzani a független és plurális hírmédia fenntartása érdekében.

"A felelős médiavállalkozások nem kérdőjelezik meg azt a társadalmi kötelezettségüket, hogy ésszerű mértékű adót fizessenek. De az olyan elsietett és aránytalan intézkedések, mint amilyen a magyar reklámbevételi adó, fenyegetik a médiaszolgáltatások magyarországi fenntarthatóságát" - mondta az ACT vezérigazgatója a közlemény szerint.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?