Business Talks '24
Üzleti konferencia
Ha elkészül a reklámadó törvény végső szövege, az Avon Hungary állásfoglalást fog kérni, hogy az ingyenes katalógusai után is kell-e fizetni az adót. Radeczky Zoltán, az Avon Cosmetisc Hungary Kft. ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak elmondta, a reklámadó két területen is érintheti a céget, amely a közvetlen értékesítő piac legnagyobb kozmetikai szereplője a 11 milliárd forintos belföldi forgalmával.
Az egyik terület az internetes hirdetés, hiszen a legutolsó jogszabály szerint az erre havi 2,5 millió forintnál többet költők fizetni fognak. A másik a saját előállítású reklám. „Az Avon katalógusokat bocsát ki, amelyekben a saját termékeinket reklámozzuk. Így ha a törvény szavát nézzük, ez saját előállítású reklámnak minősülhet, ami 500 millió forint fölött adóköteles, és ezt mi valószínűleg meghaladjuk” – mondta Radeczky Zoltán, hozzátéve, hogy havi 100-150 ezer darabot ingyen juttatnak el a leghűségesebb vásárlóikhoz, a többi 300-400 ezret pedig azoknak a tanácsadóknak nevezett értékesítőknek adják el, akik úgy gondolják, több brosúrával nagyobb forgalmat érhetnek el.
Ha elkészül a törvény végső szövege, a társaság állásfoglalást fog kérni, hogy ezek közül csak az ingyen adott katalógus minősül-e saját reklámnak, vagy az is a törvény hatálya alá tartozik, amit értékesítenek. Ebben az esetben az időtényező igen fontos, hiszen augusztus huszadikáig az első bevallást meg kell tenni az év első napjától kezdődő időszakra.
Business Talks '24
Üzleti konferencia