Nem szívesen lépünk be a bankunkba
További Gazdaság cikkek
- A kormány három betűt ismételget, ami megváltoztatja a világot
- Ekkortól lehet a postákon ingyenesen készpénzt felvenni
- Az államtitkár szerint a vendégmunkások nem fogják kiszorítani a magyarokat
- Lefoglalták a nyomozók a túlárazottnak tűnő, gyorstesztekre szerződő cégek iratait
- Rengetegen nem is tudnak róla, pedig sok autóban van, és életet menthet
A nemzetközi trendeknek megfelelően a régióban is emelkedik a pénzügyeiket elektronikusan intéző banki ügyfelek aránya – derül ki az Erste Group Horvátországban, Ausztriában, Romániában, Szerbiában, Szlovákiában, Csehországban és Magyarországon a 15-65 év közötti, bankkapcsolattal rendelkező lakosok körében végzett friss felméréséből.
A felmérés utal arra, hogy bár az egyre több eszközön elérhető elektronikus megoldások népszerűsége folyamatosan nő, emellett az ügyfeleknek továbbra is szükségük van a fiókokban elérhető személyességre pénzügyeik intézésében. Vagyis a csatornák így kiegészítik egymást.
A GFK FMDS piackutató társaság adatai szerint a netes bankolás mértéke az összes Erste országban nőtt,
Az Erste országok közül Csehországban volt a legnagyobb az interneten keresztül bankolók aránya: a 2013-ban mért 62 százalékos arány közel kétszerese a 2010-es értéknek.
Az internet elterjedésének köszönhetően egyre kényelmesebbé válik a bankolás. „Bár az internetes banki ügyfelek aránya viszonylag alacsony Romániában és Szerbiában – 6 és 5 százalék –, négy évvel ezelőtt mindössze 2 százalékon állt ez a mutató mindkét országban. Tehát valamennyi piacunkon az elektronikus csatornák elterjedésének gyors és stabil növekedésére számítunk” – mondta Dieter Stock, az Erste Group kutatási vezetője.
A fitalok már mobillal bankolnak
Az elektronikus bankolás lehetőségét jelentősen növeli a mobileszközök folyamatos terjedése, mely a régió valamennyi országában rendkívül dinamikus. A felmérésből kiderül az is, hogy az okostelefonnal vagy táblagéppel való ügyintézés iránt inkább a fiatalabbak nyitottak.
Az ügyeiket kizárólag bankfiókokban intézők aránya Romániában a legmagasabb (73 százalék), a magyarok 61 százalékos aránnyal a középmezőnybe tartoznak. A kizárólag elektronikus csatornákat használók aránya Csehország és Szlovákia kivételével elenyésző, míg az elektronikus csatornákat és a bankfiókokat egyaránt használó ügyfelek aránya Ausztriában 45, Szlovákiában 44, Csehországban 43 százalékos. Magyarországon ez az arány 33 százalék, a legalacsonyabb eredmény pedig Romániában született, ott 17 százalék használja vegyesen a fiókokat és az elektronikus megoldásokat.
A hitelfelvétellel, vagyontervezéssel vagy megtakarításokkal kapcsolatos tanácsadásért a legtöbb kelet-közép-európai ügyfél még ma is a bankfiókot választja.