A Coca Cola bevásárolta magát a Monsterhez

2014.08.15. 10:50

A Coca-Cola hosszas alkudozás után végül 2,15 milliárd dollárért megvette a Monster energiaitalcég 16,7 százalékát, írja a New York Times. A szereplők már évek óta várták a lépést, hiszen a Coca-Cola már eddig is a Monster forgalmazója volt, most így vitathatatlanul a legfontosabb forgalmazója lehet.

Ezzel ráadásul egybefonódik az USA legnagyobb üdítőitalgyártója a legnagyobb energiaitalgyártóval. A befektetők is jónak értékelték a lépést, a Monster részvényei 20 százalékot emelkedtek a lépés utáni órákban, de az óriási Coca-Colaé is megemelkedtek egy százalékot. Egyben a Coca-Cola vállalta, hogy a következő négy évben maximum a társaság 25 százalékáig vásárolják be magukat tovább a Monsterbe.

Az üzletért cserébe a Coca-Cola lemondott a saját, meglehetősen sikertelennek tűnő energiaitalmárkáiról a Monster javára, amik közül nálunk leginkább a Burn lehet ismerős, a NOS-ról, Full Throttle-ról, Mother-ről, Playről, a Power Playről vagy Relentless-ről feltehetően kevesebben hallottak. Cserébe a monster is odaadta az üdítőit, a Hansen's Natural Sodas, Peace Tea, Hubert's Lemonade és a Hansen's Juice Products immár Coca-Cola márkák lettek.

A Coca-Colának azért is kell más irányok után néznie, mert a szénsavas üdítők piaca az USA-ban esik, míg az energiaitaloké nagyjából hasonló ütemben nő.